۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۱۸۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

کردار علوی تنها راه سعادت جامعه شیعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: شیعه مولای متقیان، بایستی کردار و عملش نیز علوی باشد، تنها ادعای محبت علی داشتن، دردی را دوا نخواهد کرد، مشکل امروز جامعه اسلامی شعار بدون عمل است.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز، امروز در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز با تاکید بر قدرشناسی از لحظات پربرکت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان اظهار داشت: انسان بایستی قدر خود را با عبودیت به درگاه الهی بشناسد.

وی با بیان این‌که انسان بالقوه خلیفه‌الله است، گفت: اگر انسان اسیر هوای نفسانی خود شود، دیگر سنخیتی با نماینده خداوند بر روی زمین ندارد، چراکه اسیر شیطان شده، چنین ایامی فرصت مناسبی برای تقرب به درگاه الهی و کسب فیض در محضر ذات ربوبی و توبه از گناهان گذشته است.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی ادامه داد: ایام اعتکاف فرصتی مغتنم برای زدودن دل از زنگار گناهان است، قطعا توفیق حضور در این سنت حسنه مقدمه و زمینه‌‌ای برای درک لذت عبادت و خلوص نیت در انجام واجبات و ترک محرمات است.

مدیر حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت علی(ع) اظهار داشت: شیعه مولای متقیان، بایستی کردار و عملش نیز علوی باشد، تنها ادعای محبت علی داشتن، دردی را دوا نخواهد کرد، مشکل امروز جامعه اسلامی شعار بدون عمل است.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می شود؛ علی دارم چه غم دارم، جمله بسیار انحرافی و غلط در اعتقادات شیعی است، اما متاسفانه عده‌ای از روی ناآگاهی در مجالس و هیئات مختلف مذهبی به زبان می آورند، در کجای دین و شریعت آمده که علی(ع) روز قیامت یاور گناهکاران خواهد بود.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی افزود: آن‌که خود را شیعه امام علی(ع) می داند، بایستی از غیبت، بدگویی، تهمت، سخن‌چینی، ربا، رشوه، دروغ، چشم‌چرانی، عیب‌جویی و افترا به دور باشد، در آن صورت می تواند بگوید؛ علی دارم چه غم دارم، چراکه علی(ع) به شیعه‌ای که به گناه آلوده است نیاز ندارد.

مدیر حوزه علمیه تبریز اعتکاف را فرصت رهایی از نفس دانست و گفت: تمام لحظات زندگی انسان می تواند رنگ و بوی معنوی به خود گیرد، به شرط آن‌که اندوخته‌های سه روز اعتکاف به سادگی و با لغزش‌های نفسانی از دست نرود، همان طور که شهید بهشتی فرمود؛ بهشت را به بها می دهند نه به بهانه./935/پ202/س
ارسال نظرات