۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۳۰۱۸۷

تربیت هزار حافظ قرآن در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مورد فعالیت های این اداره کل در حوزه قرآنی ابراز داشت: تربیت بیش از یک هزار حافظ 5جزء قرآن در صدر برنامه های این اداره قرار دارد.
داننده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، علی داننده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه همایش انتخاب تاریخی به خبرنگاران گفت: در راستای معرفی الگوهای عملی در عرصه تربیتی به جوانان نسل امروز، موزه دائمی معرفی علما و مفاخر آذربایجان با ظرفیت بین المللی در تبریز دائر خواهد شد.

وی افزود: در نخستین گام 6500 مترمربع برای دائر شدن موزه معرفی علمای آذربایجان در نظر گرفته شده است.

داننده از انعقاد قرارداد برای تولید 17فیلم مستند 50دقیقه ای از زندگی علمای آذربایجان خبر داد و اظهار داشت: از جمله اهداف تولید این فیلم های مستند، شناساندن گنجینه های عظیم فقهی و مذهبی شیعه به مردم می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره بزرگ آیت الله قاضی به منظور شناساندن ابعاد شخصیتی این عارف بزرگ به نسل جوان نیز خبر داد.

داننده در مورد فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآنی ابراز داشت: تربیت بیش از یک هزار حافظ 5جزء قرآن در صدر برنامه های این اداره قرار دارد.

این مقام مسؤول در حوزه فرهنگ استان یادآورشد: وظیفه ذاتی ارشاد مقابله با جریان هایی است که با صرف هزینه های هنگفت درصدد انحراف فکری و عقیدتی جامعه می باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‎که زمانی ارشاد مأمن و پناهگاه افکار انحرافی بوده و منبع مالی آنها را تامین می کرد تصریح کرد: پاک کردن ذهن های سلیم و ایجاد اعتماد مجدد بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با علما و اندیشمندان دلسوز جامعه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تئاتر نیز این اداره از هنرمندانی که نمایشنامه هایی با الهام از کتاب نورالدین پسر ایرانی و خاک های نرم کوشک بنویسند حمایت مالی 20میلیون ریالی خواهد کرد.

داننده با قدردانی از شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه سراب در جهت برگزاری همایش انتخاب تاریخی بیان داشت: باید با ایجاد پرسش هایی در مورد عظمت این انتخاب ارزشمند مجلس خبرگان زمینه بررسی و تببین این موضوع مهم را فراهم آوریم.

وی افزود: برای این همایش بیش از 250 اثر ارزشمند به قلم نویسندگان و محققین دریافت شده که 12نفر به عنوان نفرات برتر مورد قدردانی قرار گرفتند./949/پ202/ب

ارسال نظرات