۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۰۱۸۸

پروژه احداث حوزه علمیه بزرگ تبریز به زودی آغاز می‎شود

خبرگزاری رسا ـ معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از آغاز پروژه احداث حوزه علمیه بزرگ تبریز در آینده نزدیک خبر داد.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد اشرف‌نیا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: اختلافاتی با شهرداری تبریز در خصوص زمین محل احداث حوزه علمیه بزرگ تبریز وجود داشته که به زودی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان این‌که این زمین در اتوبان شهید کسائی تبریز واقع شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس توافق‌نامه ای که با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به امضا رسیده است، عملیات احداث حوزه علمیه تبریز امسال آغاز می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: بر اساس این توافق نامه امسال دو میلیارد تومان از سوی استانداری برای ساخت حوزه علمیه تبریز اختصاص یافته که به همین میزان از طرف حوزه اختصاص می یابد و هر ساله یک میلیارد تومان دیگر نیز تا 5 سال از طرف استانداری به این امر اختصاص خواهد یافت.

اشرف‌نیا در ادامه از اختصاص دو هزار متر زمین برای احداث حوزه علمیه خواهران هشترود خبر داد و اظهار داشت: حمایت از حوزه‌های علمیه و گسترش مراکز آموزش علوم دینی از اولویت‌های فرهنگی دولت دهم است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام دولت در احداث خانه های عالم روستایی اظهار داشت: احداث خانه های عالم در راستای تفاهم نامه معاونت عمرانی استانداری، بنیاد مسکن و سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج فرهنگ دینی در مناطق روستایی و دورافتاده استان اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بنده به نمایندگی از استانداری این تعهد را می دهم که حتی اگر در بیش از 2300 روستای استان روحانیان حضور یافته و درخواست استقرار داشته باشند، خانه عالم احداث کنیم.

وی ادامه داد: اهالی تمامی روستاهای استان می توانند با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درخواست روحانی مستقر داشته باشند و استانداری نیز در جهت احداث خانه های عالم قطعا توجه ویژه ای خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از اهتمام ویژه دولت برای عملیاتی کردن 60 پروژه مهم عمرانی در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه در قالب طرح مهر ماندگار دولت نهم و دهم است که که برای راه اندازی کامل آنها نیز اعتباری بالغ بر شصت هزار میلیارد ریال صرف می شود.

اشرف نیا با بیان این که سقف زمانی اجرای این پروژه ها تا پایان سه ماهه نخست سال آینده است، افزود: با بهره‎برداری کامل از این پروژه‌ها تحولات بزرگی در ساختار اقتصادی، صنعتی، تجاری و اشتغال‌زایی آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

وی افزود: دولت نهم و دهم تا امروز تعداد 13هزار و 800 پروژه مختلف عمرانی ، اقتصادی ، صنعتی ، فرهنگی و خدماتی را با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال در آذربایجان شرقی به مورد اجرا گذاشته است./935/پ202/س
ارسال نظرات