۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۰۲۱۹
امروز صورت گرفت؛

دیدار مسؤولان ستاد برگزاری کنگره مرحوم آیت‌الله قاضی با علما

خبرگزاری رسا ـ اعضای هیأت علمی و مسؤولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت عارف بالله سیدعلی آقا قاضی با حضور در شهر مقدس قم با برخی از علما دیدار و گفت و گو کردند.
آيت الله سيدعلي قاضي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای هیأت علمی و مسؤولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی روز چهارشنبه با حضور در شهر مقدس قم با برخی از علما دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی پیش از ظهر امروز با آیت الله مسلم ملکوتی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار آیت‌الله ملکوتی با بیان خاطراتی، یاد و خاطره مرحوم سیدعلی آقا قاضی را گرامی داشت و بر ضرورت نشر و ترویج آثار و اندیشه های این عالم ربانی تاکید کرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نشر آثار و اندیشه های علمای بزرگ و اندیشمندان را در آشنایی هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با خدمات و تلاش‌های فقها و علما تاثیرگذار ارزیابی کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام احمد غروری، دبیر علمی کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی، گزارشی از فعالیت های دبیرخانه این کنگره ارائه کرد و گفت: این کنگره هفدهم و هجدهم آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی از راه اندازی پایگاه اینترنتی کنگره و همچنین انتشار فراخوان سراسری مقاله خبر داد و گفت: تاکنون 25 مقاله و 142 چکیده مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال و قرار داد 30 مقاله سفارشی نیز منعقد شده است.

حجت الاسلام غروی جمع آوری نامه های به جای مانده از آیت الله قاضی، تحقیق حواشی این عالم ربانی بر کتاب ارشاد شیخ مفید و انتشار خبرنامه و یادنامه کنگره را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت عارف سیدعلی آقا قاضی خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا عرفان مبتنی بر قرآن و عترت را که مورد تاکید مرحوم آیت الله قاضی بود را ترویج کنیم و این کنگره نیز گامی در این راستا به شمار می آید.

گفتنی است، مسؤولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی همچنین بعد از نماز ظهر و عصر امروز در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو خواهند کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات