۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۲۲۶
حجت الاسلام شفیعی:

انقلاب اسلامی، اعتکاف را احیا کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه، بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اظهار رضایت ایشان از اعتکاف جوانان دانشگاهی را دلگرم کننده دانست و گفت: رضایت رهبری از این برنامه برای همگان مایه خوشحالی و سرور است و این مهم وظیفه معتکفین را مضاعف می کند.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، صبح امروز در جمع معتکفین مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: اعتکاف سنتی نبوی است که انقلاب اسلامی آن را احیا کرده است.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) اظهار داشت: اعتکاف، اقامه نماز جمعه، جهاد و شهادت فرائضی بودند که پس از پیروزی انقلاب، جان تازه ای گرفته در جامعه مطرح شدند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اظهار رضایت ایشان از اعتکاف جوانان دانشگاهی را دلگرم کننده دانست و گفت: رضایت رهبری از این برنامه برای همگان مایه خوشحالی و سرور است.

وی تصریح کرد: معنویت در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی تعیین کننده داشته است و برای تداوم آن نیز ضروری و لازم است؛ از این رو رهبر معظم انقلاب بر توسعه و گسترش همه جانبه معنویت در جامعه تأکید داشتند.

حجت الاسلام شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل تأکید کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان معاصر ایجاد کرد و جهان مادی را با آموزه های دینی و معنوی آشنا کرد و به اخلاق و فضیلت ها حیاتی تازه بخشید.

وی با اشاره به تاثیرپذیری گسترده جوانان از انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) تصریح کرد: دل‌های پاک و ضمیر نورانی جوانان به ندای معنویت و رستگاری زودتر پاسخ می‌دهد و این پدیده‌ای است که شاهد آن بوده‌ایم و اعتکاف نیز از مظاهر آن است، بخش گسترده‌ای از معتکفان در مساجد را جوانان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام شفیعی در پایان سخنان خود به نقش برجسته حضرت آیت الله خامنه ای در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از میراث حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور توجه بیداری اسلامی و کانون مدیریت معنوی و فرهنگی در دنیای معاصر می باشند و امت اسلامی به این رهبر بزرگ و بصیر افتخار می کند./9464/پ203/ب

ارسال نظرات