۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۲۳۸
مدیر حوزه علمیه کهنوج:

عظمت حضرت زینب پس از واقعه عاشورا نمایان شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کهنوج عظمت حضرت زینب(س) را برگرفته از عظمت زهرای اطهر(س) و تربیت علوی‌گونه حضرت امیر(ع) دانست و گفت: زینب بعد از کربلا با زینب قبل از کربلا متفاوت است، چرا که ایشان پس از واقعه عاشورا شخصیت استوارتر و عظمت بیشتری پیدا کرد.
حرم حضرت زينب(س)


حجت‌الاسلام احمد نجنو، مدیر حوزه علمیه کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت سالرورز وفات حضرت زینب (س) به تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) اسوه صبر و پیام رسان حادثه عاشورا بود اگر ایشان در آن مقطع حاضر نبود واقعه کربلا و ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) هیچگاه به درستی تبیین نمی شد.

وی راز ماندگاری نهضت عاشورا را به اخلاص حضرت زینب(س) دانست و اظهار داشت: ماندگاری حادثه عاشورا مدیون حرکت حضرت زینب(س) است چرا که تمام حرکت‌ها و سخنان ایشان از روی اخلاص و تنها به جهت رضایت خدا بود.

حجت الاسلام نجنو با اشاره به این که ابعاد مختلفی را در شخصیت آن حضرت می‌توانیم ببنیم، ادامه داد: مهمترین آنها لقب عقیله بنی هاشم است، عقیله از عقل و خرد می‌آید. وی در طول حادثه کربلا سعی کرد با عقل و فکر پیش برود و در برخورد با دشمن، جمع‌آوری، نگهداری و مدیریت کاروان اسرا برخلاف عقل عمل نکرد تا دشمن سوء استفاده کند.

وی همچنین درباره شخصیت حضرت زینب (س) در میان زنان مسلمان خاطرنشان کرد: ایشان خانواده‌ای آسمانی داشت و الگو و اسوه همه زنان عالم شد چراکه مادرش حضرت زهرا(س) و پدرش امیرمومنان(ع) بود، ایشان بعد از حضرت زهرا(س) جای مادر را پر کرد و شخصیت پدر را نیز حفظ کرد به طوری که هنگام خطبه خوانی در مجلس یزید همه می گفتند علی(ع) زنده شده است.

حجت‌الاسلام نجنو در پایان عظمت حضرت زینب(س) را برگرفته از عظمت حضرت زهرا(س) و تربیت علوی‌گونه حضرت امیر دانست و گفت: زینب بعد از کربلا با زینب قبل از کربلا متفاوت است، چرا که ایشان پس از واقعه عاشورا شخصیت استوارتر و عظمت بیشتری پیدا کرد. /971/ت302/ع

ارسال نظرات