۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۲۴۱
همزمان با عید مبعث؛

مراسم عمامه گذاری طلاب سفیران آزادشهر برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر از عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه در عید مبعث خبر داد.
مراسم عمامه گذاري طلاب


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه گلستان، حجت­الاسلام مظفری، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر، با اشاره به مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه اظهار داشت: مطابق با آیین­نامه مدارس علمیه سفیران هدایت، طلابی که 130 واحد درسی خود را گذرانده باشند، مجاز به تلبس بوده و در حال حاضر 29 نفر از طلاب این مدرسه علمیه می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند؛ البته این  طلاب باید پیش از تلبس، مراحل گزینش و آزمون خود را بگذرانند و پس از قبولی، مجاز به تلبس هستند.

وی ادامه داد: مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر در شب مبعث رسول گرامی اسلام(ص) در تاریخ بیست و هشتم خرداد در مسجد جامع شهرستان آزاشهر و با حضور 3000 نفر از علما، روحانیان، مسؤولان استانی، اساتید، ائمه جمعه استان، مدیران مدارس علمیه و عموم مردم برگزار خواهد شد.

این استاد حوزه با اشاره به این­که مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر بعد از قم دومین شعبه سفیران هدایت در کشور است، گفت: طلاب سفیران هدایت در مدت پنج سال دانش آموخته شده و این دومین دوره ای است که مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر دانش آموخته تحویل جامعه خواهد داد.

حجت­ الاسلام مظفری با بیان این که دانش آموختگان سفیران هدایت مدرک کارشناسی را دریافت خواهند کرد افزود: طلابی که بعد از گذراندن این پنج سال، خواهان ادامه تحصیل هستند، می توانند با شرکت در آزمون دوره کارشناسی ارشد، در قم ادامه تحصیل دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه ای برای دانش آموختگان سفیران هدایت آزادشهر دارید خاطرنشان کرد: مطابق با آیین نامه مدارس سفیران هدایت، طلاب دانش آموخته به میزان سنوات تحصیل، تعهد به خدمت و تبلیغ در مناطق محروم کشور دارند و می توانند با تقاضای خود در هر منطقه محروم به امر تبلیغ بپردازند؛ اما برنامه ما برای آنها این است که آنان را در خود استان ساماندهی کرده و با هماهنگی که با مسؤولان انجام پذیرفته است، در مساجد روستاهای خود استان مشغول به تبلیغ خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آزادشهر با اشاره به این­که آرم و نشان روحانیت، لباس مقدس آنها است، تصریح کرد: افتخار ما طلاب، پوشیدن لباس امام زمان(عج)، امام صادق(ع) و ائمه معصومین(ع) است و این لباس، نشان و آرم روحانیت به شمار می آید.

این استاد حوزه در پایان گفت: لباس روحانیت مقدس است؛ چرا که همان لباسی است که امام صادق(ع) به تن می­کردند؛ لذا طلاب و روحانیان باید شئونات این لباس را رعایت کرده و ذی طلبگی را مورد توجه قرار دهند./950/د101/ب

ارسال نظرات