۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۰۲۴۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

حوزه علمیه از ظرفیت بالایی در ارائه مشاوره دینی برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین به ظرفیت بالای حوزه علمیه در ارائه مشاوره دینی اشاره کرد و بیان داشت: مراکز دینی به خصوص حوزه باید با ایجاد بسترها، این ظرفیت ها را فعال و زمینه استفاده از مشاوره های دینی در جامعه را فراهم کند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در مراسم افتتاح مرکز مشاوره دینی خانواده تبلیغات اسلامی استان  با مهم ارزیابی کردن گسترش مراکز مشاوره دینی در کشور گفت: روان شناسی دین اسلام ریشه دار و موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.

وی مشاوره را یکی از بهترین روش های تبلیغ دین دانست و با بیان این که با ارائه خدمات مشاوره ای می توان آموزه های دین را به مردم منتقل کرد، بیان داشت: خدمات مشاوره دینی در مسائل خانوادگی با بهره گیری از آیات و روایات می تواند در تحکیم روابط خانواده بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین به ظرفیت بالای حوزه علمیه در ارائه مشاوره دینی اشاره کرد و افزود: مراکز دینی به خصوص حوزه باید
 با ایجاد بسترها، این ظرفیت ها را فعال و زمینه استفاده از مشاوره های دینی در جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که ارائه مشاوره های دینی باید به صورت تخصصی و در حوزه های
مختلف خانوادگی، احکام و عقاید باشد افزود: بهره گیری از توان روحانیت مجرب در این حوزه ضروری است.

وی با اشاره به این‎که بسیاری از مراکز پاسخگویی به سؤوالات دینی ظرفیت و توان پاسخگویی به همه تماس ها را ندارند، ادامه داد: شکل گیری این گونه مراکز مشاوره ای در مناطق مختلف می تواند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی جامعه را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: در چنین فضایی، بحران هایی پیش روی افراد پدید می آید که اگر متوقف نشود موجب بروز مشکلات عدیده ای برای خانواده ها می شود که تنها با تسلط داشتن بر مهارت های زندگی می توان بر این معضلات غلبه کرد که این مهم با مشاوره محقق می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار داشت: گر چه مشاوره در همه جوامع بشری مطرح بوده و انسان ها به نوعی خود را محتاج مشاوره با دیگران دانسته اند، اما امروزه به سبب ویژگی های خاص خود، ضرورت توجه به مشاوره در دنیای کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار شده به گونه ای که در کنار تخصصی شدن علوم، مشاوره نیز به صورت یک علم حیاتی درآمده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: خداوند سبحان نیز در قرآن کریم به امر مشاوره تاکید کرده و همواره بر پیامبر گرامی اسلام توصیه می کند تا با اصحاب خویش مشورت کند.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که مشاوره چهره به چهره جنبه علمی داشته و نقش بسزایی در رفع مشکلات افراد دارد، گفت: هدف اداره تبلیغات اسلامی استان از راه اندازی مرکز مشاوره نیز استفاده از روش های علمی منطبق با آموزه های دین اسلام با حضور اساتید مجرب و کارشناسان متخصص قوی جهت ارائه مشاوره به همشهریان قزوینی است.

وی بهره گیری از آموزه های دینی را بهترین راه برای حل مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مبنا قرار دادن روانشناسی غرب برای رفع معضلات اجتماعی که امروز غرب را به انحراف کشانده راه به جایی نخواهد برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری کلان دشمنان نظام اسلامی برای شبهه افکنی در سطح جامعه اسلامی، بیان داشت: پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمن نیازمند فراهم شدن ابزارهای لازم است.

حجت الاسلام نعمت الهی روحانیت را بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی معرفی کرد و با تأکید براین که نقش آفرینی طلاب و روحانیان درعرصه پاسخگویی به شبهات ضروری است، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در این عرصه سبب کاهش شبهه افکنی های دشمنان می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات