۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۰۲۵۲
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

آیت‌الله مشکینی ذره ای از مواضع خود در دفاع از امام و رهبری کوتاه نیامد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش مرحوم آیت الله مشکینی را در انقلاب اسلامی و دفاع از نظام، امام و ولایت فقیه برجسته توصیف کرد و گفت: آیت الله مشکینی حامی همیشگی امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و هیچ گاه از این موضع گیری خود کوتاه نیامد.
مرحوم آيت الله مشکيني آيت الله مشکيني حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت فرا رسیدن پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی، با تبیین ابعاد مختلف شخصیت رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: ایشان دانشمندی زاهد و مبارز بود و حوزه علمیه ایشان را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اساتید اخلاق دوران معاصر می شناسد.

وی درباره کلاس های اخلاق ایشان در سرداب مدرسه علمیه فیضیه، گفت: روزهای پنج شنبه حدود هزار نفر از طلاب در درس آیت الله مشکینی حاضر می شدند و نفوذ کلام ایشان به حدی بود که همه را تحت تأثیر قرار می داد و تحول زیادی در روحیه حاضران ایجاد و اشک از دیدگان آنان جاری می کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مشکینی را از برجسته ترین اساتید فقه و اصول دانست و خاطرنشان کرد: ایشان در این دو زمینه کتاب‌های متعددی نوشته اند و کلاس های درس ایشان در مسجد امام از رونق خاصی برخورد دار بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آیت الله مشکینی را مبارز و مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر توصیف کرد و گفت: همزمان با فعالیت های علمی، ایشان با رژیم ستمشاهی به مبارزه می پرداخت، تبعیدهای متعدد گاهی منجر به تعطیلی دروس ایشان می شد، اما بازهم دست از تلاش و مبازه نمی کشید، اگر در دوران تبعید امکان تدریس نبود در مساجد مردم را هدایت و ارشاد می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به بیان نقش آیت‌الله مشکینی در مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت و اظهار داشت: امثال ایشان جاده صاف کن انقلاب بودند، اگر این گونه شخصیت‌ها نبودند کسی جرأت مقابله با شاه و عُمال او را نداشت. ایشان بدون هیچ واهمه از فشارها و تهدیدها با دولت آن روز جنگید و ابهت طاغوت را شکست و زمینه انقلاب را فراهم آورد و الگوی مردم در مبارزه بود.

وی آیت الله مشکینی را پیرو همیشگی ولایت و مدافع امام، انقلاب و مقام معظم رهبری در فراز و نشیب ها دانست و گفت: ایشان حامی جدی امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و تا زمانی که زنده بود از این موضع خود ذره‌ای کوتاه نیامد و در این راستا سنگ تمام گذاشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش آیت الله مشکینی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایشان با قبول سمت های مختلف از جمله نمایندگی مجلس خبرگان و امامت جمعه قم همواره تلاش کرد در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و نظام تأثیر گذار باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی زهد و تقوا را شاخص ترین ویژگی آیت الله مشکینی عنوان کرد و افزود: ایشان همواره از مهمان خود به نحو احسن پذیرایی می کرد ولی همیشه برای خود به تناول غذای ساده و کم بسنده می کرد؛ بنده بارها در افطاری های ماه مبارک رمضان ایشان شاهد این مطلب بوده ام./928/ت302/ج
ارسال نظرات