۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۰۲۶۲
نماینده خبرگان رهبری:

اعتکاف مقدمه ورود به ماه میهمانی خدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: همه لحظات ماه‌ رجب و شعبان فرصت‌ مغتنمی برای حضور آگاهانه در ماه میهمانی خدا در رمضان است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع معتکفان شهرستان سراب با بیان اینکه ایام البیض فرصتی برای طلب رحمت و مغفرت از خداوند متعال است، اظهار داشت: اعتکاف زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به مسیر حق الهی و فرصتی است که انسان در سایه جهاد با نفس می تواند مراتب عالی عبودیت را طی کند.

امام جمعه مراغه با بیان این که در اعتکاف، انسان به جهاد با نفس، مادیات و جهان بیرونی می‎پردازد، ادامه داد: اعتکاف فرصت‌ ویژه ای برای جبران عقب ماندگی‎ها و کاستی ها در رسیدن به تکامل و رشد معنوی است پرشور جوانان برای شرکت در این سنت حسنه و معنوی نشان از گرایش عمومی نسل جوان به شعائر اسلامی و ارزش‏های دینی و معنوی است.

وی با بیان این‌که اعتکاف زمینه‌ای برای کسب معرفت به درگاه الهی است، خاطرنشان کرد: تمام لحظات ماه‌ رجب و شعبان فرصت‌ مغتنمی برای حضور آگاهانه در ماه میهمانی خدا در رمضان است که اگر این بصیرت و معرفت کسب نشود، نمی توانیم از لحظات معنوی ماه رمضان کسب فیض کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فضائل و مناقب حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام احیاگر نهضت اباعبدالله الحسین(ع) و از عطایای الهی به بشریت بوده است.

وی با تأکید بر این‌که نقش حضرت زینب(س) نباید تنها در واقعه عاشورا و حوادث قبل و بعد از آن خلاصه شود، تصریح کرد: آن حضرت نمونه کاملی از یک بانوی فرهیخته و ولایت‌مدار بودند، چنان‌که در دوران زندگانی خویش لحظه‌ای از حمایت نسبت به ولایت و امامت کوتاهی نکردند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: از ویژگی‌های مهم این بانوی بزرگ اسلام، فرمانبری از ولایت و ایثارگری تا مرز فدا کردن تمام هستی خود در راه اسلام است که تجلی این موضوع در وقایع کربلا به خوبی قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که آن حضرت درس نماز، حجاب، مبارزه با ظلم و جور و همچنین امام‌ محوری به بشریت داده است، گفت: موفقیت‌ بانوان جهان اسلام در گرو توجه به الگوهای جاودانه‌ای همچون حضرت زینب(س) است، چراکه از هر لحاظ بانویی پاک، صالح و نمونه هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات