۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۰۲۷۰
امام جمعه کازرون:

آیت‌الله مشکینی با وجود فضل علمی هیچ‌گاه درپی مطرح کردن خود نبود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون ولایت مداری و بصرت را از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مشکینی دانست و گفت: آیت‌الله مشکینی با وجود فضل علمی هیچ گاه در پی مطرح کردن خود نبود.
حجت الاسلام محمد خرسند


حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی، به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی آن عالم فرزانه پرداخت و گفت: آیت ا‌لله مشکینی یکی از الگوهای بزرگ علمی و اخلاقی حوزه علمیه بود.

امام جمعه کازرون ولایتمداری را یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مشکینی توصیف کرد و ابراز داشت: آن استاد اخلاق همیشه در مسیر ولایت و رهبری قدم برداشت و چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری در خدمت ولایت و در راستای اهداف والای انقلاب بود.

حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: آیت‌الله مشکینی در حالی که از علم و فضیلت بهره می‌برد، هیچ‌گاه در مقام مطرح کردن خود برنیامد و همیشه در مسیر خدمت به اسلام و مردم حرکت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مشکینی در زمان ریاست مجلس خبرگان تلاش فراوان کردند تا هم خود و هم نمایندگان مردم در مجلس خبرگان به تقویت مهمترین رکن نظام یعنی رهبری بپردازند و از کارهای حاشیه‌ای پرهیز کنند.

امام جمعه کازرون در ادامه به تبیین بُعد اخلاقی آن عالم بزرگ پرداخت و اظهار داشت: آیت‌اله مشکینی استاد اخلاق بود و شیوه زندگی، حرف زدن، سیر و سلوک و ساده زیستی وی برای همه درس بود.

حجت‌الاسلام خرسند مردم‌داری آیت‌الله مشکینی را از دیگر ویژگی های برجسته رییس فقید جامعه مدرسین دانست و گفت: آن عالم بزرگ همیشه به مردم محبت می‌کرد و هیچ‌گاه عناوین و مسؤولیت‌ها سبب نشد جنبه مردم داری و ساده زیستی خود را فراموش کند.

وی بر ضرورت الگو گرفتن مسؤولان و طلاب جوان از آیت‌الله مشکینی تأکید کرد و ابراز داشت:‌ مسؤولان مراقب باشند که به واسطه مسؤولیتی که بر دوش دارند از وظیفه اصلی خود که همان خدمت به مردم است غافل نشوند.

حجت‌الاسلام خرسند در پایان بصیرت را از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله مشکینی برشمرد و گفت: در فتنه‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی به وجو آمد آن عالم بزرگ همیشه در صراط مستقیم و پشت سر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حرکت می‌کرد و در نهایت با همین ویژگی‌ها از دنیا رفت و یاد و خاطره وی همیشه برای مردم ایران زنده است./927/ت302/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
ناگهان چقدر زود دیر می شود
0
0