۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۲۷۳

یادی از شیخ مرتضی زاهد در برنامه «باغ تماشا» رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ دو نمایش رادیویی با یادی از شیخ مرتضی زاهد(ره) از برنامه «باغ تماشا»ی رادیو معارف پخش می‌شود.
راديو معارف


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، به همت واحد نمایش رادیو، دو نمایش رادیویی یک قسمتی با نام‌های «گمشده» و «بیشه نور» پخش خواهد شد. موضوع نمایش رادیویی«گمشده» گذری بر صفات پهلوانان واقعی است همچنین در نمایش «بیشه نور» نیز به بیان عرفان حقیقی پرداخته می‌شود. وجه اشتراک این دو نمایش یادی از عارف جلیل القدر شیخ مرتضی زاهد است که از ایشان به بزرگی و صفای باطن یاد می‌شود.

نمایش‌های رادیویی «گمشده» و «بیشه نور» به تهیه کنندگی شهلا نیاری، کارگردانی ایوب آقاخانی، سردبیری فاطمه دلیری، نویسندگی زهرا دلیری، صدابرداری علی حاجی نوروزی، افکتوری محمد رضا قبادی و با بازی هنرمندان مرکز هنرهای نمایشی رادیو، روزهای 18 و 19 خرداد ماه از ساعت 17:30 از شبکه رادیویی معارف پخش خواهد شد.

گفتنی است، شیخ مرتضی زاهد از عارفان و سالکان بزرگ در سال 1247 هجری شمسی در تهران، در محله حمام گلشن، چشم به جهان گشود . پدرش آخوند ملاآقا بزرگ، مردی روحانی و یکی از واعظان و روضه خوان‌های توانا و بلند آوازه تهران بود؛ او درس‌های معروف به «سطوح» را از اساتید مدرسه مروی، به خصوص مرحوم آقا میرزا مسیح طالقانی، بهره برد و سپس از محضر اساتیدی چون حضرت آیت الله آقای حاج سیدعبدالکریم لاهیجی و شهید مجاهد آیت الله شیخ فضل الله نوری استفاده کرد. جناب شیخ مرتضی زاهد رحمت الله علیه از شخصیت‌های بسیار ممتاز و برجسته‌ای است که در دوره رضا خان سهم بسیار ارزشمند و کم نظیری در تعلیم، پرورش و زنده نگه‌داشتن اعتقادات مذهبی مردم داشت. جناب زاهد بر اثر تزکیه نفس به آن چنان درجه ای از نورانیت و صفای باطن رسیده بود که بسیاری از علمای آن زمان مصاحبت با ایشان را مغتنم می شمردند.
 
شیخ مرتضی زاهد سرانجام پس از سال‌ها مجاهده و تعلیم و تربیت عمومی و تأثیرگذاری شگفت انگیز خود بر انفاس مردم در روز جمعه دوم خرداد 1331هجری شمسی دعوت حق را لبیک گفت و در صحن مطهر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در کربلای معلی به خاک سپرده شد./927/د102/ن

ارسال نظرات