۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۳۰۹
مسؤول دفتر گزینش حوزه علمیه تهران:

باید از جذب افراد با انگیزه‌های ناسالم به حوزه‌های علمیه جلوگیری کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر گزینش آمار و بررسی حوزه‌های علمیه استان تهران تصریح کرد: باید از جذب افراد با انگیزه‌های ناسالم به حوزه‌های علمیه جلوگیری کرد چرا که چنین افرادی جامعه حوزویان را خدشه‌دار می کنند.
همايش گزينشگران حوزه علميه تهران


حجت الاسلام محسن اسدی، مسؤول دفتر گزینش آمار و بررسی حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت گزینش در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اهمیت امر گزینش به این است که ما شخصیت‌ و تفکر فرد داوطلبِ ورود به حوزه را واکاوی کنیم که آیا این فرد همسو با روند حوزه هست یا نه و آیا توانایی آن را دارد که وظایف یک فرد حوزوی را به خوبی انجام دهد؟

وی در ادامه افزود: ما باید از جذب افراد با انگیزه‌های ناسالم به حوزه‌های علمیه جلوگیری کنیم، تا این افراد نتوانند جامعه حوزویان را خدشه‌دار کنند.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به روند گزینش حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مراحل فرایند گزینش توسط مدیران مدارس و اساتید حوزه‌های علمیه انجام می‌شود بدین صورت که داوطلب بعد از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه‌، در دوره‌ اختبار و تثبیت شرکت می‌کند و در این دوره از نظر تحصیلی، اخلاقی و انضباطی بررسی می‌شود و بعد از رأی‌گیری در هسته گزینش، نتیجه به دواطلب اعلام می‌شود.

مسؤول برگزاری کارگاه آموزشی گزینش‌گران مدارس علمیه استان تهران، با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی که صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم شهرری برگزار شد افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی بالابردن اطلاعات گزینشی، احاطه به امور گزینش و انتقال تجربیات بین مدیران و اساتید با تجربه امر گزینش است که این اهداف در روند گزینش افراد تأثیر گذار بسزایی دارد./958/202/ع

ارسال نظرات