۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۰۳۳۹
در مسجد اعظم قم؛

پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی شب گذشته در مسجداعظم قم برگزار شد.
بزرگداشت آيت الله مشکيني در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی، شب گذشته با حضور مراجع تقلید، علما، طلاب و سایر اقشار مردم و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با قرائت قرآن از سوی کریم منصوری از قاریان بین المللی قرآن آغاز شد، آیات علوی گرگانی، محمد یزدی، خاتمی، مومن، ری شهری و حسینی بوشهری حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و برخی از مسؤولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم طی سخنانی به تبیین جایگاه علمی و اخلاقی آن عالم بزرگ پرداخت و با اشاره به مبارزات انقلابی وی گفت: آیت الله مشکینی به خاطر نامه ای که در آن مرجعیت امام خمینی(ره) را اعلام کرده بود سه سال از سوی رژیم شاهنشاهی تبعید شد اما در آنجا نیز دست از تبلیغ اسلام و انقلاب برنداشت.

وی بصیرت را از ویژگی های مثبت آیت الله مشکینی برشمرد و ابراز داشت: سنگر وی سنگر ولایت فقیه بود و در زمان امام خمینی(ره) با عظمت از ایشان یاد می کرد و تمام عشق خود به امام را یکجا به مقام معظم رهبری تقدیم کرد.

گفتنی است، این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت‌حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه روحانیت مبارز، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مؤسسه دارالحدیث، جامعه المصطفی العالمیه و بیت مرحوم آیت الله مشکینی برگزار شد./927/پ203/ب

ارسال نظرات