۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۳۴۶
آیت‌الله امامی کاشانی:

امروز دنیا از ایران بدون سلاح هم واهمه دارد/ ملت ما اهل عقب نشینی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دنیا از جمهوری اسلامی ایران بدون داشتن عادی‌ترین سلاح‌ها هم می‌ترسد، خطاب به سران کشورهای 5+1 گفت: ملت ایران برای رسیدن به خواسته‌های خود محکم ایستاده و عقب‌نشینی هم نمی‌کند.
آيت الله امامي كاشاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برنامه هسته‌ای کشور و در پیش بودن اجلاس 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، از غربی‌ها خواست که از خوی استکباری خود دست بردارند و بیش از این دنیا را از خود متنفر نکنند.

وی خطاب به غربی‌ها با بیان این‌که خونریزی‌ها، شکنجه‌ها، غارتگری‌ها و ظلم‌های استکباری، روز به روز دنیا را از شما متنفرتر و ناامیدتر می‌کند، افزود: شما فکر می‌کنید تحریم‌هایی که نسبت به ایران شده، ملت ایران را ترسانده یا عصبانی کرده است؛ ملت ایران محکم ایستاده و عقب‌نشینی نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: غربی‌ها که نمی‌خواستند ایران برای مصارف پزشکی هم به غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم دست پیدا کند، اما دیدند که این امر به دست جوانان، تحصیل کرده‌ها و فرزندان این کشور محقق شد و در دنیا انعکاس پیدا کرد.

وی با اشاره به تصریح رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی بر این نکته که «استکبار غرب و صهیونیسم از ایران هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه از ایران اسلامی می‌ترسند»، اظهار داشت: اگر ایران اسلامی هیچ سلاحی هم نداشته باشد، باز دنیا از نام جمهوری اسلامی می‌ترسد.

وی تصریح کرد: آن چیزی که ملت مصر، یمن، بحرین و تونس را بیدار کرد و این بیداری را به سرعت جلو ‌برد، اسلامی بود که از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد، همان اسلامی که اقتدار ملی و شخصیت ایرانی را در دنیا به عزت رساند؛ خداوند به دنیای استکبار عقل دهد تا از این استکبار دست بردارند.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی، گفت: حوزویان شخصیت آیت‌الله مشکینی را به عنوان استاد فقه، اصول، اخلاق و تفسیر حوزه، عاشق امام، علاقه‌مند به انقلاب، خدمتگزار به نظام و رهبر معظم انقلاب می‌شناسند و بسیاری از فضلای قم و شهرستان‌ها از مکتب و درس ایشان استفاده کرده‌اند.

ارائه طرحی جامع برای مقابله با فساد

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران که در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد، درباره فضیلت ماه مبارک رجب سخن گفت و اظهار داشت: رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم از احترام بالایی برخوردار و قتال در این چهار ماه حرام است.

وی افزود: اهتمام به ماه رجب از ابتکارات عبدالمطلب جدّ پیامبر اکرم‌(ص) است که رییس قریش بود، پنجاه سال در مکه ریاست داشت، بسیاری از سنن را مطرح کرد و پای آنها ایستاد، بسیاری از این سنن هم به صورت وحی بر پیامبر اکرم‌(ص) نازل شد و پیامبر با زبان مبارک خود،‌ آن را به دنیا اعلام کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با بیان این‌که عبدالمطلب درباره فساد طرح می‌داد، از طرح حمایت می‌کرد، سخن می‌گفت و پای آن می‌ایستاد، اظهار داشت: فضای گناه محیط را آلوده می‌کند، باید برای مقابله با چنین دنیای آلوده‌ای طرح داد و در برابر آن ایستاد.

وی البته شرایط محیطی، معلم، کلاس درس و دوستان را در روحیات فردی انسان‌ها مؤثر دانست و با بیان این‌که ذات هر انسانی در تغییر روحیات او مؤثر است، اما نباید از نقش بسیار زیاد محیط بر او غافل شد، گفت: باید طرح چگونگی جلوگیری از گناه ارائه و از این طرح حمایت شود تا بتوان جلوی گناه را گرفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی درباره اهمیت روزه‌داری در ماه مبارک رجب به ویژه سه روز آخر آن، یادآور شد: اگر نتوانستید آخر ماه مبارک رجب را روزه بگیرید، در برابر سی روز ماه رجب، سی مد طعام به فقیر بدهید تا صواب روضه‌دار را داشته باشید.

وی با بیان این‌که دعاهایی در ماه رجب وارد شده که توقیع مبارک حضرت ولی عصر‌(عج) به نواب اربعه است، خاطرنشان کرد: رجب ماه ولایت است؛ وقتی دعا می‌خوانیم به یاد ولی مطلق خدا و صاحب ولایت کلیه الهیه یعنی وجود مقدس حجت بن الحسن(عج) می‌افتیم و این معنای راز و نیاز است. /920/ پ201/ع

ارسال نظرات