۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۳۵۲
امام جمعه قم:

اجرای طرح امنیت اجتماعی نیازمند همکاری مسوولان و مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در راه پیشرفت؛ توقف، غرور، غفلت، اشرافی گری و توجه به مادیات برای مسؤولان ممنوع است، گفت: مسؤولان پایبند توصیه های مقام معظم رهبری باشند و با دوری از ممنوعیت ها به سخنان ایشان عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) با اشاره به ولادت حضرت علی(ع) یکی از اوصاف ایشان را پدر امت عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حق علی(ع) بر این امت مانند حق پدر به فرزند است مردم اگر گوش به من و علی(ع) دهند از آتش نجات پیدا می کنند و به سعادت می رسند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در قرآن سفارش نیکی و احسان به والدین شده است وظیفه مسلمانان در قبال حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) را سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت: در تاریخ بسیاری از امت قدر این والدین خود را نداستند و آق شدند، آیا معنای احسان به والدین این است که حضرت علی(ع) در مظلومیت باشد و فرزندان او به شهادت برسند و یا زندانی شوند؟

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: در زمان بنی امیه 70 هزار منبر برای جسارت و توهین به اهل بیت(ع) بنا شد و این سنت سیئه را پایه ریزی کردند، امروز نیز توهین به امام هادی(ع) و جنایاتی که در کشورهای مظلوم و آزاده مسلمان صورت می گیرد ادامه همان خصومت ها است و آنها اساس آنرا بنا نهادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان اینکه شهدای 15 خرداد پیام رسان امام خمینی(ره) به کل کشور بودند و حرکت انقلاب را شکل دادند اظهار داشت: ملت های مسلمان هرگاه می خواستند علیه مستکبران قیام کنند سرکوب می شدند اما امام خمینی(ره) از مرکز حوزه علمیه مردم را به یاری فرا خواند و رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سایه حضرت علی(ع) می توان گفت امام خمینی(ره) در حق این ملت پدری کرد، ایشان از سویی مظهر مهربانی و از سویی مظهر اقتدار و صلابت بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری این راه را ادامه می دهند.

امام جمعه قم به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد مبنی بر اینکه امام خمینی(ره) پدر جنبش های اسلامی و بیداری امروز جهان اسلام است، اشاره کرد و ابراز داشت: امتیاز برجسته امام خمینی(ره) نسبت به دیگر عالمان دینی این بود که ایشان رابطه بین مرجع تقلید و مقلد را به رابطه بین ولی و مردم تبدیل و ولی فقیه را به عنوان نایب حضرت ولی عصر(عج) به مردم معرفی کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام خمینی(ره) تفسیر نویی از اسلام به مردم معرفی کرد، گفت: ایشان انتظار را در دعا و مناجات جستجو نکرد و انتظار را در قیام علیه ظالمان و حرکت به سوی خدا می دانست.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه در راه پیشرفت؛ توقف، غرور، غفلت، اشرافی گری و توجه به مادیات برای مسوولان ممنوع است، تصریح کرد: برای رسیدن به قله از مسوولان می خواهیم پایبند توصیه های مقام معظم رهبری باشند و با دوری از ممنوعیت ها به سخنان ایشان عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان اینکه اعتکاف امسال پرشور تر از سال های گذشته برگزار شد، این عبادت الهی را حجی کوچک توصیف کرد و گفت: اعمال اعتکاف باید در اختیار معتکفان قرار گیرد تا با آن بیشتر آشنا شوند و از این فضای معنوی بهره بیشتری ببرند.

امام جمعه قم رسیدن به عرفان ناب اسلامی را در پرتوی اعتکاف میسر دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از عرفان های نوظهور و معرفی عرفان اسلامی باید در اعتکاف برای افکار مردم برنامه ریزی شود و معتکفان از دو عنصر تفکر و خلوت در عین حضور برخوردار و بهره مند شوند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه به تبیین مقام والای حضرت زینب(س) پرداخت و عنوان کرد: ایشان در دوران زندگی با برکت خود هفت معصوم(ع) را درک کرد و به مقام نیابت و وصایت امام معصوم(ع) رسید، در کودکی راوی خطبه حضرت زهرا(س) بود و در کربلا و دوران اسارت با خطبه های آتشین خود دودمان بنی امیه را بر باد داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی، گفت: آن عالم وارسته از شخصیت های اصلی و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود و در عرصه علمی نیز شاگردان فراوانی را تربیت کرد.

وی در پایان طرح امنیت اخلاقی که از سوی نیروی انتظامی در حال اجرا است را نیازمند حمایت همه نهادها و مسوولان دانست و ابراز کرد: برای اینگونه اقدام ها باید کار فکری و فرهنگی صورت گیرد و مردم نیز اگر توجیه شوند این طرح با موفقیت به انجام خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه نخست با اشاره به آیات سوره منافقون به شخصیت شناسی منافقان از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و گفت: ویژگی های منافقان شک دورنی، عبرت نگرفتن از اعمال خود، علم بدون عمل، تقوای ظاهری، دنیا طلبی و عدم حفظ زبان است./927/پ201/ع

ارسال نظرات