۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۳۶۰
امام جمعه زنجان:

مذاکرات 5+1 با ایران مصداق قدرت دیپلماسی نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به مذاکرات بغداد گفت: مذاکرات 5+1 با کشورمان نمونه‌ای از اقتدار دشمن شکن ملت ایران است.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از زنجان، حجت‌الاسلام والملسمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورمان فاقد اقتدار و قدرت تصمیم‌گیری بود و ابرقدرت‌ها برای کشورمان تصمیم گیری می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب دشمنان برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند، تصریح کرد: این در حالی بود که دولت نیز از قدرت و حاکمیت خاصی برخوردار نبود و تصمیمات سرنوشت ساز برای کشور توسط بیگانگان اتخاد می‌شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اقتدار و صلابت دست یافت، افزود: امام خمینی(ره) به ملت و کشور ایران هویت تازه و صلابت اسلامی بخشید و جایگاه ویژه‌ای به کشورمان در عرصه های بین‌المللی بخشید.

وی به اقتدار ایران اسلامی در مذاکرات بغداد اشاره و اظهار کرد: سخنان اخیر رئیس شورای امنیت ملی کشورمان، در برابر کشورهایی که زمانی حامی و پشتیبان سرسخت صدام حسین در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود، تمامی اقتدار پوشالی غرب را متزلزل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی این عزت و اقتدار را حاصل رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز به برکت حاکمیت جمهوری اسلامی بسیاری از مناطق محروم کشور به امکانات مورد نیاز دست یافته و از تمامی زیر ساخت های ضروری برخوردار شده اند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز مواضع ایران اسلامی در منطقه تاثیرگذار است، تصریح کرد: ترس دشمنان از بمب‏های اتمی نیست، بلکه آنها از جمهوری اسلامی ایران می‏ترسند و این قدرت و عظمت را امام راحل عنایت کردند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‏های عمرانی زیادی در کشور اجرا شده است، اضافه کرد: در دوران قبل از انقلاب از میان 65 هزار روستا فقط یک هزار و 500 روستا آب و برق داشتند که اکنون به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ‏الله خاتمی با بیان بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه پیشرفت‏های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ولی امر مسلمین توقف را شکست دانستند و تاکید داشتند که مردم باید با همان صلابت پیش روند تا توطئه ها و تحریم های دشمنان نظام نقش بر آب شود.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ « اگر در راه پیشرفت‏ها و رکورد زدن‏ها توقف کنیم به عقب برمی‏گردیم و اگر مسؤولان کشور دچار تکبر و خودمحوری شوند تو دهنی می‏خوریم» ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب سبب موفقیت در اهداف می‏شود./935/پ202/ع

ارسال نظرات