۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۳۹۴
با برپایی تظاهرات گسترده؛

یمنی‌ها دخالت آمریکا و اسرائیل را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ یمنی‌ها بار دیگر در اعتراض به دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی کشورشان به خیابان‌ها آمده و خواستار استعفای دولت فعلی شدند.
يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات‌ گسترده‌ای علیه سیاست های مداخله جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی روز گذشته در صنعا، پایتخت یمن، شهر جنوبی تعز و شهر شمالی صعده برگزار شد.

بناربراین گزارش تظاهرکنندگان خواستار قطع روابط سیاسی و نظامی دولت یمن با واشنگتن شده و برای پایان دادن به خشونت جاری در سراسر کشور تلاش کند.

تظاهرکنندگان همچنین از دولت خواستند ارتش را بازسازی کرده و خویشاوندان علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق این کشور را برکنار کند. آن‌ها همچنین تعقیب قانونی صالح و همدستانش که متهم به کشتار صدها معترض از ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون هستند را خواستار شدند.

به دنبال کناره‌گیری صالح، عبدربه منصور هادی، معاون وی در ۲۵ فوریه ۲۰۱۲ به دنبال انتخاباتی تک نامزدی جانشین او شد. این انتقال قدرت طبق پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس در آوریل ۲۰۱۱ انجام شد. صالح قرارداد انتقال قدرت را که مورد حمایت عربستان بود ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ در ریاض امضا کرد.

یمنی‌ها از ژانویه ۲۰۱۱ تا کنون تظاهرات‌‌ متعدد و گسترده‌ای را در سراسر کشور برگزار کرده و خواستار بازسازی نظام سیاسی کشور و برکناری اعضای سابق رژیم صالح از پست‌های دولتی شده‌اند./902/د101/ک




ارسال نظرات