۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۴۰۸

قطع رابطه با اسرائیل در تبلیغات انتخابات پارلمانی یونان

خبرگزاری رسا ـ برخی از احزاب و گروه های سیاسی یونان قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی را در دستور کار تبلیغاتی خود قرار داده اند.
فروپاشي اسرائيل


به گزارش خبرگزاری رسا، مردم یونان که از بحران مالی و اقتصادی شدید رنج می برند 16 ژوئن ماه جاری پای صندوقهای رای حاضر خواهند شد تا نمایندگانی را انتخاب کنند که بتواند با اتخاذ مواضعی درست در سطح داخل و خارج کشورشان را از این بحران کشنده خارج کنند.

براساس این گزارش مردم یونان در حالی خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی آماده می کنند که از هم اینک اختلافات میان احزاب مختلف این کشور بر سر مباحث مهمی چون نحوه ارتباط با کشورهای خاورمیانه و رژیم صهیونیستی آشکار شده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: این اختلاف نظرها حداقل در موضوع چگونگی روابط یونان در آینده با اسرائیل و ماهیت این روابط در تبلیغات انتخاباتی احزاب یونانی به خوبی قابل مشاهده است.

این روزنامه به نقل از سی ری زی کاندیدای عضو حزب چپ های آلمان نوشت: ما طرح سیاسی – اقتصادی تکامل یافته ای را در اختیار داریم که در صورت پیروزی حزب مان در انتخابات و تشکیل دولت آن را به اجرا درخواهیم آورد.

وی تاکید کرد: این طرح شامل لغو تمامی توافقنامه های نظامی منعقد شده با اسرائیل است.

این عضو حزب چپ های یونان تصریح کرد: ترس ما از این است که اسرائیل در موضوع صلح با فلسطینی ها به سمت آغاز جنگ با ایران و جهان عرب حرکت کند و این موضوع روابط ما را با این کشورها تیره خواهد کرد.

سی ری زی گفت: حزب ما از برپایی دو دولت فلسطینی و اسرائیلی و عقب نشینی اسراییل تا مرزهای سال 1967 حمایت می کند و ما خواهان آن هستیم که قدس شرقی به عنوان پایتخت ابدی فلسطینیان لحاظ گردد.

معاریو نوشت: از سوی دیگر یکی از اعضای حزبی تحت عنوان " طلوع طلایی"در یونان که گفته می شود گرایشی به احزاب نازی دارد، حضور فزاینده مزدوران موساد در خاک یونان را به شدت محکوم کرد و اعضای حزب محافظه کار یونان را که همواره در سخنرانی های خود از حفظ و مراقبت از روابط بااسراییل سخن می گویند، شدیدا انتقاد کرد./902/د101/ک

ارسال نظرات