۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۴۶۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی با عنوان بدر و برپایی نمایشگاه مد و لباس اسلامی در تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین سمینار علمی شهر و رسانه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده اصحاب رسانه از این همایش، مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه 91 تمدید شد.

وی فراهم آوردن بستری مناسب به منظور ارائه نظریه‌های کارشناسی و تخصصی و راهکارهای قابل اجرا به جهت شناساندن نقش رسانه‌ها در حل معضلات شهری را از اهداف برگزاری این سمینار عنوان کرد.

دادی ترغیب روزنامه‌نگاران به مسائل شهر و مدیریت شهری و شناساندن رسانه و مطبوعات به عنوان پل ارتباطی مابین شهروندان و مدیران شهری را از دیگر اهداف برگزاری سمینار برشمرد.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعاتی همچون نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ شهرنشینی، رسانه‌ها به عنوان کلید واژه ادراک در فضای شهری، مدرنیسم، فرامدرنیسم و ساختارشکنی در شهرسازی، جستجو برای شکل ایده‌آل شهری، فضای ارتباطی، دانشگاهی جامع برای رشد هوشمند شهری و دیالوگ بین اهالی رسانه و ساکنین شهر، به دبیرخانه سمینار ارسال نمایند.

وی گفت: هنر، زبان مشترک رسانه و شهر، شهر ایرانی و اسلامی در آیینه زمان، ضرورت برنامه‌‌ریزی منطقه‌ای در عرصه رسانه، تبریز گهواره شهرسازی و مطبوعات در ایران، رسانه و نقش آن در هوشمندسازی زندگی شهری و رسانه و زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی از دیگر موضوعات این سمینار علمی است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه 1391 به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان امام خمینی، چهارراه آبرسانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امور مطبوعات و تبلیغات ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.eana.ir مراجعه کنند.

نمایشگاه مد و لباس اسلامی در تبریز برگزار می‌شود

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید ایرانی و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

وی با بیان این که آثار ارائه شده در این نمایشگاه مبتنی بر فرهنگ اسلامی و عرف ایرانی و در مقاطع مختلف سنی است، گفت: نمایشگاه یاد شده با همکاری نهادهای فرهنگی استان و همزمان با روز عفاف و حجاب، تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت های این اداره کل درخصوص نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه ریحانه آفرینش، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای برای حضرت زهرا(س)، اهدای بسته‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در میان دختران نه ساله که به سن تکلیف رسیده‌اند در نمایشگاه کتاب و ریحانه آفرینش و همچنین حمایت از آثار تولیدی مرتبط با این موضوع در قالب کتاب، پایان‌نامه، فیلم، نمایش و ... را از اهم فعالیت ها در این حوزه عنوان کرد.

چهارمین جشنواره آوای انتظار در شهرستان بناب برگزار می‌شود

فریدون نبی‌قدیم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقی با عنوان آوای انتظار در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، چهارمین جشنواره "آوای انتظار" در دو بخش موسیقی عاشیقی و موسیقی سنتی در شهرستان بناب برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در دوره های قبل در دو بخش تکنوازی و تکخوانی آهنگ های مذهبی، انقلابی و موسقیی عاشیقلار برگزار شده بود و امسال با یک بخش جدید با عنوان مقاله‌نویسی و با گستره استانی برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره "آوای انتظار"، تقویت موسیقی محلّی و سنّتی ایرانی در مقابل هجوم موسیقی غربی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد فرصت برای رقابت هنرجویان و جوانان شهرستان در بخش موسیقی یکی دیگر از اهداف جشنواره است.

وی انتقال تجارب ارزنده پیشکسوتان به نسل جوان و همچنین ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین مردم را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: چهارمین جشنواره "آوای انتظار" تیرماه جاری در بناب برگزار می‌شود.

دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی در تبریز برگزار می‌شود

دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی با عنوان "بدر" در جهت پاسداشت مجاهدت‌های سردار شهید "مهدی باکری" و با بهره‌گیری از دو اثر ادبی در حوزه دفاع مقدس شامل کتاب "نورالدین پسر ایران" نوشته معصومه سپهری و "خاکهای نرم کوشک" نوشته سعید عاکف برگزار می‌شود.

این مسابقه با هدف تولید متون نمایشی فاخر و مبتنی بر محتوای ارزشی آثار ادبی حوزه دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان عرصه جهاد و شهادت در میان نسل جوان برگزار می‌شود.

تقویت روحیه خودباوری، ‌ابتکار و خلاقیت هنرمندان عرصه‌ هنرهای نمایشی کشور و ایجاد زمینه برای تولید و ارائه آثار نمایشی مطلوب و همچنین شناسایی استعدادهای جوان، متعهد و متخصص حوزه هنرهای نمایشی کشور از دیگر اهداف این مسابقه است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را تا سی‌ام آذرماه 91 به دبیرخانه مسابقه واقع در تبریز، خیابان امام خمینی، امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.ershad-as.ir مراجعه کنند.

رکورد دعاهای رسیده به جشنواره دست های کوچک دعا شکست

شهرام خدایی، سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با وصول 30 هزار دعا به دبیرخانه جشنواره دست های کوچک دعا، آمار دعاهای رسیده به این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در دوره ششم این جشنواره 22 هزار دعا به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، ابراز کرد: جشنواره دست های کوچک دعا پس از شش دوره برگزاری، جایگاه خاص و ویژه ای در میان کودکان ایرانی پیدا کرده و انتظار می رود تا پایان خرداد ماه تعداد قابل توجهی دعا به این جشنواره ارسال شود.

وی گفت: اختتامیه این جشنواره در تیر ماه با حضور کودکان خداجوی میهن اسلامی در تبریز برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای اطلاع بیشتر از چگونگی حضور در جشنواره به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری آذربایجان ­شرقی به نشانی www.Artabriz.ir مراجعه کنند./935/د101/ب

ارسال نظرات