۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۵۳۴
از سوی جامعه علمیه امیرالمومنین؛

دوره علمی تربیتی رشد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دوره علمی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تهران گفت: برای طلاب این مدرسه در تعطیلات تابستان، دوره علمی تربیتی رشد برگزار می شود.
جامعه علميه اميرالمؤمنين(ع)


حجت الاسلام زندی، مسؤول دوره علمی تربیتی رشد جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، در گفت‎ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح برنامه‌های این دوره علمی تربیتی پرداخت و اظهار داشت: دوره علمی تربیتی رشد به مدت 20 روز در شهرستان همدان برگزار خواهد شد.

وی‌ افزود: این دوره علمی برای طلاب پایه‌های اول تا سوم جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) برنامه‌ریزی شده است،‌ به طوری که طلاب دروسی را که در طی سال تحصیلی به صورت تئوری فراگرفته‌اند، در این دوره به شکل عملی و کاربردی آموزش خواهند دید.

وی در ادامه افزود: برای کاربردی کردن دروس صرف و نحو در پایه اول، جزواتی تدوین شده که شامل 900 آیه قرآنی است و طلاب با استفاده از قواعد صرفی و نحوی آیات قرآن را بررسی می‌کنند، برای درس تجزیه و ترکیب هم، روایات بخش آداب و معاشرت کتاب شریف اصول کافی در نظر گرفته شده است.

استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به برنامه‌ریزی درسی پایه‌های دوم و سوم اظهار داشت: برای کاربردی کردن دروس نحو و منطق پایه‌های دوم و سوم،‌ جزوات آیات منتخب قرآن طراحی شده است که طلاب باید قواعد نحوی و منطقی را از آیات الهی استخراج کنند، برای درس تجزیه و ترکیب پایه دوم "حدیث وصیت امام صادق(ع) به عبدالله جندّب" و برای پایه سوم "حدیث عنوان بصری" در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که در این دوره روزانه 4ساعت کلاس و 2ساعت مباحثه و مطالعه برنامه‌ریزی شده است،‌ افزود: جزوات تدوین شده برای دروس طلاب، کاربردی است و طلبه باید قبل از کلاس،‌ تمرین‌های جزوه را حل کرده و برای رفع اشکال در کلاس حاضر شود.

حجت الاسلام زندی با اشاره به برنامه‌ریزی اخلاقی دوره علمی تربیتی رشد تصریح کرد: در این دروه از اساتید اخلاق دعوت شده است که روزانه یک ساعت اخلاق کاربردی و عملی در موضوعاتی همچون آداب رفتاری با خانواده و دوستان، آداب درس خواندن و مباحثه به طلاب بیاموزند و علاوه بر آن، در طی روز با تک تک طلاب مشاوره اخلاقی،‌ تربیتی و علمی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در تدوین جزوات هم، آیات و روایات اخلاقی انتخاب شده است که طلبه علاوه بر بررسی علمی آنها، به مضامین اخلاقی آن نیز توجه داشته باشد و همچنین در کلاس،‌ استاد مطالب اخلاقی آیات و روایات را بحث کند.

استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با بیان برنامه‌های تفریحی این دوره خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، صبح‌ها قبل از شروع کلاس‌ها، ورزش صبحگاهی و عصرها مسابقات فوتبال و تنیس برگزار می‌شود و یک روز در هفته، به بازدید از مناطق تاریخی و تفریحی شهر همدان و همچنین به کارهای ساخت و ساز جهادی در روستاهای همدان اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام زندی در پایان با بیان اهداف برگزاری دوره علمی تربیتی رشد ابراز داشت: کاربردی کردن دروس با آیات و روایات،‌ تقویت مسائل اخلاقی و تربیتی،‌ جلوگیری از اتلاف وقت طلاب در تابستان و حفظ کردن رابطه درس با طلبه از اهداف این دوره علمی تربیتی است. /958/ت303/ب

ارسال نظرات