۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۵۳۹
آیت الله صافی گلپایگانی:

وهابیت نه تنها به اسلام بلکه به تمام ادیان الهی خیانت کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی،‌ با محکوم کردن اقدامات دور از عقل و منطق فرقه منحرف وهابیت، تاکید کرد: کسانی که اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند، به همه‌ی ادیان الهی خیانت می کنند، تمدن و دنیای متمدن فعلی کارهایی که این فرقه ضالّه انجام می‌دهد را نمی‌پذیرد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در دیدار مدیر و دست‌اندرکاران شبکه ماهواره‌ای ولایت، با قدردانی از تلاش و فعالیت این شبکه در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش‌های خالصانه خود در این راه بتوانید در جهت رضای خداوند متعال و حضرت بقیة الله ارواح العالمین له الفدا گام بردارید.

وی با بیان اینکه اوضاع دنیا از جنبه‌های مختلف در شرایط خاصی است، یادآورشد: الان مسأله عالم غیب و دعوت انبیا با مسأله به اصطلاح جامعه مدنی که به دنبال نفی عالم غیب و دعوت انبیاء می‌باشد در مقابل هم قرار گرفته‌اند؛ آنها به دنبال این هستند که جامعه مدنی منهای شرایع و هدایت‌های انبیاء تشکیل شود و اکنون هم متأسفانه این مسأله، برخی از کشورهای اسلامی را هم تحت تأثیر قرار داده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: از جمله مسائل مهمی که الان با آن مواجه هستیم، ارائه تصویر خشن و وحشتناکی است که از دین اسلام به دنیا می‌شود و اسباب تنفر دنیا می‌گردد. همین وهابی‌ها و کارهایی که در افغانستان، پاکستان، عراق و اخیراً در بحرین و سوریه انجام می‌دهند؛ همه معرفی‌کننده‌ی چهره نامناسبی از اسلام عزیز است.

این مرجع تقلید با محکوم کردن اقدامات دور از عقل و منطق وهابیت، بیان داشت: حتی کار به جایی رسیده است که اگر در بعضی کشورها از شخص مسلمانی بپرسند که چه دینی داری، می‌ترسد که بگوید من مسلمانم؛ چرا که آنها مسلمان را به عنوان تروریست می‌شناسند.

اگر مساله وهابی گری این گونه پیش رود امنیت در همه جا به خطر می افتد

وی با بیان این‌که اگر مسأله وهابی‌گری همین‌ گونه پیش رود، امنیت در همه جا به خطر می‌افتد، ابرازداشت: کسانی که اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند، به همه‌ی ادیان الهی خیانت می‌نمایند، تمدن و دنیای متمدن فعلی کارهایی که این فرقه ضالّه انجام می‌دهد را نمی‌پذیرد و به همین خاطر اینها را خشن می‌دانند.

این مرجع تقلید با طرح این سؤال که تخریب آثار و مشاهد مشرّفه اسلام که نشان‌دهنده‌ی تاریخ بزرگ اسلام است چه توجیهی دارد؟ گفت: در حال حاضر مواریث تاریخی و فرهنگی در دنیا از اعتبار زیادی برخوردار است، اما متاسفانه این فرقه گمراه(وهابیت) تمام آثار تاریخی اسلام را از بین برده و می‌برد، به نحوی که اگر ما ده هزار سال دیگر بخواهیم بگوییم مثلاً پدر پیامبر صلی الله علیه و آله عبدالله، و جدّش عبدالمطلب، و همسرش خدیجه بوده و این آثار آنها است، ممکن نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: کارهایی که این عده به نام اسلام انجام می‌دهند بسیار خطرناک است؛ حتی از روز اول قرارشان این بود که قبة الخضراء را هم خراب کنند که هیچ اثری از نام پیامبر صلوات الله علیه و آله نباشد. اینها مردمان بسیار نادانی هستند که با کل مظاهر تمدن مخالف بودند و هستند و اسلاف اینها همان‌هایی‌ هستند که راجع به قائلین چرخش زمین به دور آفتاب، فتوای کفر دادند. این برای مردم حقیقت‌جو و آرمان‌خواه اصلاً قابل پذیرش نیست غیر از اینکه، نیروی پول و کمک استعمار، اینها را نگهداشته است تا به اسلام خیانت به اسلام کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه باید در مقابل این گونه فرقه ها ایستاد و با آنها مقابله کرد، ابرازداشت: در مقابل این هجمه بزرگ و خطرناک ایستادن و روبرو شدن با آنها و معرفی اسلام واقعی، خدمتی بسیار بزرگ و دارای اجر فراوانی است.

وی افزود: بحمدلله فعالیت امثال شما در این مواضع مهم و حساس بسیار نافع و مؤثر بوده و هست. هدف اصلی شما باید تبلیغ اسلام که همان رأفت و مهربانی است، ‌باشد، اساس دین ما ولایت است، از این رو باید به دنبال معرفی حضرت علی(ع) وشناخت انسان کامل و عدل مجسم به جهان باشیم و این مهم را برای خود افتخار بدانیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان بیان داشت: بنده مجدداً از شما بزرگواران که در مسیر خدمت به دین مقدس و مکتب اهل بیت فعالیت می‌کنید و عمر خود را وقف ترویج معارف و هدایت‌های اهل بیت نموده‌اید تشکر می‌کنم و امیدوارم همان‌گونه که روز به روز بر خدمات و برنامه‌های شما افزوده شده است، در آینده هم در این مسیر پیشرفت داشته باشید، و قلب مقدس حضرت ولی عصر(عج) را شاد کنید.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شبکه ارائه کرد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات