۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۵۴۰

امین بانوان در برنامه «ستارگان دانش» رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری رسا ـ برنامه «ستارگان دانش» به شرح زندگی پر فروغ بانوی مجتهده حاجیه خانم نصرت السادات امین در سالگرد ارتحال وی می‌پردازد.
آرم راديو معارف بانو مجتهده امين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، همزمان با 23 خرداد ماه سالروز رحلت بانوی مجتهده حاجیه خانم نصرت السادات امین، برنامه «ستارگان دانش» با حضور بانو علویه همایونی و سرکار خانم طیبی به زندگی پر بار و پر فروغ این بانوی علم و ایمان می‌پردازد.

برنامه «ستارگان دانش» کاری از گروه فقه و سیره، به تهیه کنندگی و سردبیری روح الله شجاعی، نویسندگی حجت الاسلام محمد مهدی صفایی و گویندگی محمد جواد محمدی، سه شنبه 23 خرداد ساعت 8:40 از شبکه رادیویی معارف پخش خواهد شد.

گفتنی است، بانوی مجتهده امین در سال ۱۲۶۵ ـ ۱۳۰۸ در اصفهان چشم به جهان گشود. نَسَبش با سی واسطه به حضرت امیر مؤمنان(ع) می‌رسد. از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن و از یازده سالگی به تحصیل زبان عربی پرداخت. با اینکه در پانزده سالگی ازدواج کرد، هرگز همسرداری و تربیت فرزندان، او را از تحصیل علم باز نداشت.

در بیست ‏سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت، بزودی به حکمت و فلسفه و درپی آن به عرفان روی آورد. علی‏رغم تمام مشکلاتی که در آن دوران برای تحصیل بانوان متدیّن وجود داشت، پس از پشت سر نهادن مدارج علمی در حضور استادانی چون آیت الله شیخ ابوالقاسم زفره‏‌ای، آیت الله حسین نظام‏ الدین کچویی، آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی، آیت الله میرزا علی آقا شیرازی و آیت الله میر سید علی نجف ‏آبادی، از چهل و سه سالگی اجازه های اجتهاد و روایت حدیث از «آیت اللّه حائری یزدی»، موسس حوزه علمیه قم، «آیت اللّه آقا محمدرضا نجفی»، «آیت اللّه سیدمحمد کاظم شیرازی» و «آیت اللّه اصطهباناتی» دریافت کرد و خود نیز پس از چند سال، به «آیت اللّه مرعشی نجفی»، «زهیر الحسّون» و «بانو علویه همایونی» اجازه روایت عطا کرد.

سرانجام در روز دوشنبه، بیست و سوم خردادماه 1362 آخرین برگ از دفتر زندگی این بانوی پاک علم و اجتهاد و عرفان ورق خورد و زنان و مردان علم و فضل را در سوگ خود عزادار ساخت./927/د102/ع

ارسال نظرات