۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۵۸۵

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ جدی گرفتن ساخت نمازخانه در مدارس برای پرورش جوانانی دین محور و برگزاری کارگاه آموزشی مناسک حج ویژه فعالان قرآنی در اهواز از عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام یزدانی از اساتید حوزه و دانشگاه، در اولین کارگاه آموزشی فلسفه حجاب و عفاف که با همکاری اداره آموزش و پژوهش استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: فلسفه و فواید حجاب زمینه آرامش روانی استحکام پیوند خانوادگی و بالا بردن ارزش های انسانی می شود.

وی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در ابعاد مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی دارای منشأ اثر بوده و باعث تقویت روحیه و حفظ آرامش روحی و درونی به جای سوق دادن به محیط فحشا، فرد و جامعه را به شرکت در فعالیت های مذهبی و دینی رهنمون می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان روایاتی از ائمه معصومین(ع) درباره اهمیت حفظ حجاب و پرهیز از نگاه به نامحرم، تصریح کرد: از آثار دیگر حجاب این است که انسان با حجاب زیباتر شده و با امنیت بیشتری وارد اجتماع می شود و محیط را برای خود سالم می بیند.

وی با بیان اینکه حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است، اضافه کرد: به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف، عفاف ریشه حجاب و حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است.

حجت الاسلام یزدانی، با بیان اینکه حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اذعان داشت: پوشش حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد و عفاف نیز دارای معانی گوناگونی است که در مجموع تعریف کاملی را به ما خواهد داد.

کارگاه آموزشی مناسک حج ویژه فعالان قرآنی در اهواز برگزار می‌شود

قاسم شمیری، کارشناس مسؤول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان این که کارگاه آموزشی مناسک حج ویژه فعالان قرآنی در اهواز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این کارگاه آموزشی ساعت 9 سه‌شنبه 23 خردادماه در نمازخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد.

شمیری در ادامه افزود: گفت: کارگاه آموزشی مناسک حج با حضور 25 نفر از فعالان قرآنی استان خوزستان که شنبه 27 خردادماه از فرودگاه تهران به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این فعالان قرآنی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعزام خواهند شد.

برای پرورش جوانانی دین محور باید ساخت نمازخانه در مدارس را جدی گرفت

مرتضی رییسی، معاون عمرانی وزیرآموزش و پرورش، در جمع مسؤولان نوسازی و رؤسای آموزش و پرورش استان خوزستان، اظهار داشت: انشاءالله با تلاش کارکنان اداره کل نوسازی مدارس خوزستان کمبود فضاهای آموزشی استان برای استقرارپایه ششم ابتدایی تا پایان شهریور ماه امسال مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که برای ساخت و تأمین فضای مورد نیاز اجرای سیستم جدید آموزشی کشور از نظر منابع مالی مشکل خاصی نداریم، بیان داشت: انشاءالله در قالب اعتبارات ملی و استانی کمبود فضاهای آموزشی در خوزستان برطرف می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به این که ساخت نمازخانه ها در مدارس از اهم واجبات در ساخت مدارس است، تصریح کرد: بدیهی است در کنار ساخت کلاس در مدارس، ساخت نمازخانه ها نیز از اهم واجبات است و ازآنجا که بنا داریم دانش آموزان دین باوری را به جامعه تحویل دهیم این موضوع حایز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رییسی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: درهمین راستا و به منظور اجرای نظام جدید آموزشی پروژه های تخریبی و بازسازی که تا پایان شهریور به آموزش و پرورش تحویل شود، اعتبار آنها تضمین و پرداخت خواهد شد.

همچنین رحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از این جلسه با اعلام آمادگی برای اجرای طرح 3-3-6 و استقرار پایه ششم ابتدایی در خوزستان، تصریح کرد: دراین راستا 365 کلاس درس برای اجرای طرح کمبود داریم که مقرر شده که اداره کل نوسازی مدارس خوزستان 200 کلاس درس در مدارس فعلی بسازد و 165 کلاس پیش ساخته را نیز به آموزشگاه ها تحویل دهد.

گفتنی است، جمشید فرحبخش، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان در پایان این جلسه که با هدف رفع مشکل فضاهای آموزشی خوزستان برگزار شد، از اختصاص 6 میلیارد ریال برای تعمیر مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: کار تکمیل و تحویل کلاس های درس بسیجی وار و با جدیت پیگیری و محقق خواهد شد./9465/د102/س
ارسال نظرات