۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۵۸۶
سخنران حرم مطهر رضوی:

آمادگی روحی از بایسته‌های زیارت حرم اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تمامی دعاها، خواسته و شفاعت ها از خداوند تبارک و تعالی است و در حرم ائمه(ع)، ولی خدا با آبروی خودش نزد خدا، از خدا می خواهد که حاجت زائران برآورده شود.
آمادگی روحی از بایسته‌های زیارت حرم اهل بیت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین شرفی، استاد حوزه و دانشگاه مشهد، ظهر امروز در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود که افراد با برخی خود را به ضریح ائمه اطهار(ع) می چسبانند در حالی که نزدیک شدن به ضریح و دست به ضریح رساندن شرط زیارت نیست؛ ممکن است فردی از آمریکای لاتین دلش بشکند و رو به سمت حرم حضرت رضا(ع) کند و حضرت رضا(ع) را با حضور دل و با معرفت آن حضرت حقیقتا زیارت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تمامی دعاها، خواسته و شفاعت ها از خداوند تبارک و تعالی است و در حرم ائمه(ع)، ولی خدا با آبروی خودش نزد خدا، از خدا می خواهد که حاجت زائران برآورده شود.

وی حضور ائمه در جهان مادی را برای دور کردن انسان ها از شرک دانست و با یادآوری این که شیعه نباید کارهای عوامانه و جاهلانه را در اماکن متبرکه انجام دهد، تصریح کرد: زائران حرم های اهل بیت(ع) اگر اهل توسل و زیارت هستند، نباید به سمت و جهتی غیر از مسیر ائمه(ع) بروند.

حجت الاسلام شرفی یادآور شد: این که کسی می گوید اگر دستم به ضریح نرسد زیارتم قبول نیست اشتباه است و آن فرد باید بداند که در زیارت وجود حضرت رضا و این حقیقت بزرگ مهم است نه این کاشی، در، دیوار و پنجره های ضریح و اگر این اشیاء برای ما مهم است به جهت وجود حضرت رضا(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: زائران حرم مطهر رضوی باید هنگامی که به حرم حضرت رضا(ع) مشرف می شوند، واقعا تغییر کنند و وقتی زیارت شان تمام شد نور حضرت رضا در کار، دل، کاسبی، اخلاق و ... آنان مشهود باشد و خانواده اش متوجه این تغییر در اعمال و رفتارش شوند؛ اگر انسان به زیارت برود ولی تغییر نکند این خیانت به امام رضا است و دیگران بیان می کنند که این چه زیارتی است که هیچ اثری نداشته است.

این سخنران حرم مطهر رضوی نیز گفت: انسان هنگامی اهل بیت(ع) را به صورت حقیقی زیارت می کند که تجدید ایمان کرده و اعمال او اصلاح شود و در زندگی اش تصمیم های صحیح و درست گیرد.

گفتنی است، پیش از مراسم سخنرانی، مداحان و ذاکران اهل بیت به مدیحه سرایی و شعر خوانی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی پرداختند./968/پ202/س
ارسال نظرات