۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۶۲۹
معاون کانون‎های فرهنگی هنری مساجد کشور:

کانون‌های مساجد کشور رابطه تنگاتنگی با حوزه‌های علمیه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور رابطه تنگاتنگی با حوزه‌های علمیه دارد.
كانونهاي فرهنگي مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، روز گذشته در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا در مورد نحوه‌ ارتباط ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد با حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور رابطه تنگاتنگی با حوزه‌های علمیه دارد و حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از شرکت کننده‌های اصلی در نشست‌های علمی ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد برای تبادل نظرات علمی حضوری مستمر و فعال دارند.
 
جعفری ادامه داد: همچنین رییس حوزه‌های علمیه هر استان در هیأت نظارت ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد برای ارائه نظر کارشناسانه شرکت دارد.

وی تصریح کرد: امام جماعت به عنوان مسؤول و مدیر مسجد، رابط ما با حوزه‌های علمیه است. از این رو اصلی‌ترین نیاز ما در مساجد سراسر کشور، وجود امام جماعت است که متأسفانه برخی مساجد کشور از وجود امام جماعت محروم هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به تعامل جدی و مستمر این معاونت با حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این معاونت در بیشتر دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات،‌ مربیان قرآنی و اعضای کانون از اساتید معرفی شده از سوی حوزه‌های علمیه استفاده می‌کند و تبادل ارتباط ما با حوزه‌های علمیه به صورت جدی ادامه خواهد یافت.

جعفری با بیان برنامه‌های معاونت آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی مساجد عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 13هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور در حال فعالیت هستند که این مراکز با برنامه‌های آموزش قرآن و عقاید، حفظ قرآن و احادیث،‌ مهارت‌های زندگی قرآنی، تشکیل گروه‌های مطالعاتی، کلاس‌های کمک درسی، برگزاری اردوهای تفریحی، تشکیل جلسه‌های پرسش و پاسخ، برگزاری جش تکلیف برای نوجوانان، مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی،‌ آموزش‌های فضای مجازی، احیای سنت‌های حسنه دینی در مساجد،‌ به عنوان مهم ترین و مطمئن‌ترین مرکز غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در مساجد حضور فعال دارند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به دستاوردهای برنامه‌های کانون‌های مساجد تأکید کرد: جذب و نگه‌داشتن جوانان در مساجد، ترویج فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت(ع)،‌ نهادینه کردن باورهای دینی و اعتقادی جوانان،‌ شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان در حوزه دین، هویت بخشی به جوانان با دادن نقش‌های اجتماعی به آنها،‌ تولید محصولات فرهنگی،‌ بصیرت افزایی مردم، تربیت نیروهای مکتبی،‌ دانش افزایی و مهارت افزایی جوانان، احیای کارکردها و عمران معنوی مساجد با هدف رسیدن به مسجد طراز اسلامی از جمله دستاوردهای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی کانون فرهنگی مساجد بشمار می‌رود.

جعفری در ادامه با بیان دوره‌های آموزشی معاونت آموزش و پژوهش ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: دوره‌ها‌ی آموزشی سفیران آسمانی برای بیش از 3هزار نفر از ائمه جماعات سراسر کشور، اندیشه آسمانی برای بیش از 4هزار نفر فعالان فرهنگی مساجد،‌ مهارت‌های زندگی برای 500 زوج در مشهد مقدس، نگرشی دیگر به موضوع عفاف و حجاب برای رابطین عفاف و حجاب در سراسر کشور، ورود به فضای مجازی با عنوان سواد رسانه‌ای برای اعضای مساجد و دوره‌ی آموزشی کار آفرین فرهنگی در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی،‌ در دستور کار این معاونت خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد با تشریح برنامه‌های قرآنی این معاونت در مساجد سراسر کشور تصریح کرد: توسعه طرح تلاوت نور که فراگیر‌ترین طرح قرآنی کشور است، در دستور کار این معاونت قراد دارد که در حال حاضر 27هزار مسجد در سراسر کشور مجری این طرح هستند و در سال جاری 2هزار مسجد دیگر به این طرح اضافه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: برگزاری دو هزار کلاس حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در قالب طرح جامع1446، تولید محصولات فاخر قرآنی، برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن،‌ دوره‌های تربیت مربی قرآن از جمله برنامه‌های قرآنی این معاونت است.

جعفری با اشاره به برنامه‌های آینده معاونت آموزش و پژوهش ستاد کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: در نیمه دوم امسال برای نخستین بار، اجلاس عمران معنوی مساجد با سفارش و فراخوان مقالات علمی در حوزه بحث عمران معنوی مساجد و همچنین نشست علمی تخصصی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی مرتبط با حوزه دین برگزار خواهیم کرد./958/پ202/ب

ارسال نظرات