۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۶۵۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تقدیر از متخصصان پروژه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی و گفت‎وگوی خبرگزاری رسا با رییس دادگستری خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه استان خوزستان می باشد.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، در مراسم تجلیل از متخصصان سخت کوش پروژه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی که در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد، با ستایش و تقدیر از خدمات ارزشمند و دینی آیت الله موسوی جزایری، از ایشان به عنوان یکی از بنیانگذاران صنعت حفاری در ایران یاد کرد و گفت: بعد از پیام حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر پایه گذاری صنعت حفاری در ایران، آیت الله موسوی جزایری یکی از بنیان گذاران اصلی این صنعت در ایران می باشند.

وی افزود: تاکنون 270 حلقه چاه از سوی شرکت حفاری در دریا تعمیر و حفاری شده است که این مسأله نشان‌دهنده توکل کارکنان به خداوند است و من از آن‌ها می‌خواهم هیچ‌وقت نا امید نشوند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح‌کرد: قبل از اجرای این پروژه، نگران بودیم، زیرا پیش از این حضور و نقشی در دریا نداشتیم، اما امروز شرکت ملی حفاری با اجرای این پروژه هم تصمیم‌گیر و هم تصمیم‌ساز است.

بهمنی با تأکید بر این که ضرورت توجه به نیروی انسانی کارآمد در هر واحد صنعتی باید اجرا شود خاطرنشان‌کرد: افراد باید در هنگام کار و انجام پروژه های حفاری از اختلاف سلیقه ها دوری کنند؛ چراکه در برهه کنونی شرکت های بیگانه ای همچون توتال از غیرت، شرافت، مردانگی و دانش فنی جوانان این مرز و بوم درس می گیرند.

وی با تأکید بر این که اساس کار مدیران و کارکنان شرکت ملی حفاری ایران خدمت به مردم و جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: دوران فعالیت همه کارکنان شرکت حفاری ایران روزی به پایان می رسد ولی تنها چیزی که از آن باقی خواهد ماند عملکرد و خدمت این عزیزان است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به فعالیت و تلاش کارکنان این شرکت در فاز 9 و 10 پارس جنوبی، گفت: اجرای این پروژه کار بزرگی است و کارکنان شرکت باید بدانند که این موضوع فراموش شدنی نیست و وقتی یک شغل در کشور برای نیروهای داخلی ایجاد می‌کنیم به معنای حذف یک نیروی خارجی از کشور است.

بهمنی در بخش پایانی سخنانش با تشکر از حضور آیت الله موسوی جزایری در این مراسم ابراز داشت: این موفقیت ها و افتخارات در شرکت ملی حفاری ایران به یمن حضور آیت الله موسوی جزایری در استان خوزستان و حمایت های ایشان از این صنعت است.


ضریب امنیت خوزستان افزایش یافته است

محمدباقر الفت، رییس دادگستری خوزستان تصریح کرد: افزایش ضریب امنیت استان خوزستان تنها با ارقامی که روی کاغذ ثبت می‌شوند قابل بررسی نیست بلکه باید با افزایش شاخص‌های سرمایه‌گذاری مشخص شود.

وی افزود: ما باید با ارقام و آمار افزایش امنیت را به صورت واقعی به مردم نشان دهیم و توجه همگان را به حوزه‌های سرمایه‌گذاری شهری جلب کنیم.

رییس دادگستری استان خوزستان در همین زمینه تصریح کرد: در شهر اهواز که معمولاً بیشترین آمار سرقت را داشتیم امروز شاهد سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد تومانی هستیم که نشانی از افزایش امنیت در استان خوزستان است.

وی ادامه داد: ایجاد فضاها و ساختمان‌های جدید تجاری و افزایش مهاجرت به استان، نشان از آمادگی ذهنی مردم و سرمایه‌گذاران برای تجمع آوردهای مالی به خوزستان است.

الفت در پایان گفت: شهروندان در فضای ایجاد شده استان خوزستان و با احساس امنیتی که در همه شهرهای استان وجود دارد از آوردهای خود بهره‌برداری می‌کنند و همگان در آبادانی استان خوزستان سهیم می‌شوند.

عمل به پیام مقام معظم رهبری، تکلیف است

مراسم تجلیل از متخصصان پروژه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی، با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و دیگر مسؤولان محلی و استانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم شکرگذاری نعمت های خداوند متعال بیان داشت: همواره باید شاکر نعمت های فراوان خداوند باشیم؛ چراکه این امر سبب فزونی نعمات از سوی خداوند می شود و قطعا کفران نعمت های خداوند سبب نازل شدن عذاب الهی خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال 91 اضافه کرد: عمل به پیام مقام معظم رهبری باید برای مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی یک تکلیف تلقی شود و از هرگونه تلاش در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری نباید دریغ کرد.

در بخش دیگری از این مراسم بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تأکید بر این که ضرورت توجه به نیروی انسانی کارآمد در هر واحد صنعتی باید اجرا شود خاطرنشان‌کرد: افراد باید در هنگام کار و انجام پروژه های حفاری از اختلاف سلیقه ها دوری کنند؛ چراکه در برهه کنونی شرکت های بیگانه ای همچون توتال از غیرت، شرافت، مردانگی و دانش فنی جوانان این مرز و بوم درس می گیرند.

وی با تأکید بر این که اساس کار مدیران و کارکنان شرکت ملی حفاری ایران خدمت به مردم و جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: دوران فعالیت همه کارکنان شرکت حفاری ایران روزی به پایان می رسد ولی تنها چیزی که از آن باقی خواهد ماند عملکرد و خدمت این عزیزان است.

در بخش پایانی این مراسم غلامرضا منزویان، مدیر پروژه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی با تأکید بر این که کسی باور نداشت که این موفقیت به دست نیروی جوان ایرانی اتفاق بیافتد بیان داشت: این پروژه بر اساس استانداردهای بین‌المللی کامل با اتکا به نیروی جوان ایرانی کامل شد و به جهانیان ثابت کردیم که ما می توانیم.

منزویان تصریح‌کرد: این پروژه بدون لطف خدا و تلاش و همکاری کارکنان و حمایت‌های مدیریت شرکت انجام نمی‌شد، نکته بسیار مهم وجود نگاه‌های بین‌المللی بر این پروژه بود و تمام شرکت‌های خارجی منتظر بودند که این پروژه متوقف شود./9461/د101/ب

ارسال نظرات