۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۰۶۷۰
مردادماه؛

بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله میرزا هاشم آملی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیستمین سالگرد آیت الله میرزا هاشم آملی، ماه رمضان امسال در زادگاه این عالم ربانی برگزار می‎شود.
آيت الله ميرزا هاشم آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، فاضل لاریجانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آمل امروز در جمع خبرنگاران گفت: براساس مصوبه هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگی  این دانشگاه، مراسم بزرگداشت مقام شامخ این عالم شیعی مرداد امسال در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی تنها واحد دانشگاهی در کل کشور است که به نام این عالم جلیل القدر دینی مزین شده است، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی بر خود وظیفه می داند تا با برگزاری همایش بزرگداشت این مقام شامخ علمی و حوزوی گوشه‌هایی از شخصیت پربرکت این فقیه فرزانه را برای نسل جوان جامعه به خصوص دانشجویان تبیین کند.

لاریجانی به شخصیت والای آیت الله میرزاهاشم آملی اشاره کرد و گفت: آن عالم ربانی، فقیه بزرگوار، اسوه علم، تقوا و فضیلت و یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و دانش و از مفاخر فقهای شیعه به شمار می روند.

وی ادامه داد: آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) بی شک یکی از شخصیت های برجسته عصر و برکات زمان معاصر بود، که در سایه تلاش های مستمر و پیگیر خویش توانست قلل برافراشته علم و اجتهاد را فتح نماید و بر کرسی پرارزش تعلیم و تدریس نشیند و دهها تن از بزرگان حوزه های علمیه را در دامان خویش پرورش دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آمل در ادامه سخنان خود با اشاره به بررسی برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) در استان خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیاری برای فراهم شدن این کنگره ملی صورت گرفته است.

لاریجانی با اشاره به جایگاه ویژه علمی و اخلاقی آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) گفت: بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است.

وی، بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ تقلید هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: احیای بزرگان دینی احیای علم، سنت و نماد تشیع است در مقابل آنهایی که می‌گویند در تشیع عالمان برجسته‌ای که صاحب کمالات متعدد باشد، نبوده‌اند.

به گزارش رس، آیت الله میرزا هاشم آملی در سال 1278 هجری شمسی در دامنه زیبا و پر طرامت کوه های سر به فلک کشیده البرز و یکی از روستاهای لاریجان در هفتاد کیلومتری شهر آمل، در خانه ساده مرحوم میرزا محمد به دنیا آمد و در دوران پربرکت زندگانی خویش بیش از پنجاه سال به تدریس علوم اهل بیت(ع) همت گماشت و در کنار تدریس به تألیف و تحقیق نیز دست یازید و سرانجام پس از 91 سال تلاش و کوشش در جهت احیاء و بزرگداشت شعائر دینی در عصر روز جمعه چهارم رمضان المبارک 1413 ق (7 اسفند 1371 ش) بدرود حیات گفت و جهان علم و تقوا و فضیلت را در سوگ خویش عزادار ساخت./950/پ203/س
ارسال نظرات