۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۶۷۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

فتوای مقام معظم رهبری درباره سلاح هسته ای مورد اتفاق مراجع است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح هسته ای را مورد اجماع مراجع تقلید عنوان کرد و گفت: این فتوا از ضروریات دین اسلام و مطابق با نص صریح قرآن است.
2/ آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در گفت و گو با شبکه پرس تی وی، در خصوص فتوای مقام معظم رهبری پیرامون استفاده از تسلیحات هسته ای و القای این شبهه از سوی دشمنان که این نظر سیاسی است و جایگاه شرعی ندارد، اظهار داشت: مقام رهبری در نظام ما با سایر کشور ها متفاوت است؛ ایشان هم در بعد سیاسی و هم در بعد مذهبی صاحب نظر هستند.

حرمت تولید و استفاده از بمب اتم جنبه فقهی دارد نه سیاسی

وی افزود: در سایر کشورها رهبری سیاسی جامعه جدای از رهبری دینی و مذهبی است اما در کشور ما مقام معظم رهبری علاوه بر جایگاه سیاسی خود یک فقیه جامع الشرایط است؛ حرمت استفاده و تولید بمب اتم از سوی ایشان جنبه فقهی دارد نه سیاسی.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با تأکید بر اتفاق علما و مراجع تقلید در خصوص حرام بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی و ساخت بمب هسته ای، گفت: این حکم از ضروریات دین است و در قرآن به حرمت این عمل تصریح شده است.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که ظلم افزون برجنبه فقهی از نظر همه عقلا و اندیشمندان حرام و قبیح است، تصریح کرد: چه ظلمی از این بالاتر که کاری انجام شود و عده زیادی از انسان ها و سایر موجودات زنده ازبین بروند؛ این سلاح افزون بر تأثیرات مخربی که در عرصه اجتماعی دارد، عالم طبیعت را نیز دچار مشکل می کند و تا سال‌های سال و حتی در نسل های بعد آثار مخرب آن مشاهده می شود.

وی با اشاره به یکی از جنگ های امیرالمؤمنین(ع)، که حضرت نگذاشتند لشکریان‌شان آب را بر روی دشمن ببندند، افزود: حتی در شرایط خاص جنگ اسلام اجازه نمی دهد مایه حیات دشمن را از بین ببریم؛ وقتی نظر اسلام در مود آب بستن به روی دشمن چنین است، به صورت مسلم استفاده از سلاح هسته ای در جنگ نیز حرام قطعی است.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، استفاده و تولید سلاح هسته‌ای را بر اساس همه ادیان الهی حرام عنوان کرد و گفت: انسان‌ها در هر آیینی که باشند مطابق با آن در قیامت بازخواست خواهند شد و طبق وعده خدا در قرآن کریم عذاب دردناکی در انتظار کسانی است که به دیگران ظلم می کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات