۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۶۸۹
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

قرآن باید از مهجوریت خارج شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز با تاکید برمباحث تفسیر میان طلاب ومبلغان گفت: قرآن باید از مهجوریت خارج شود.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه باید بدانیم در خصوص قرآن کوتاهی کرده ایم تصریح کرد: برهمین اساس باید استغفار کنیم و تصمیم بگیریم که روزی یک تا سه ساعت را به مباحث تفسیر بپردازیم.

وی افزود: اگر به طلبه ای گفتند چه می خوانی باید بگوید مباحثه تفسیرو نهج البلاغه دارم و البته درس علما هم می روم. باید اول به سراغ حضرت علی(ع) وسپس مراجع تقلید برود و گیر ما این است که درس مراجع تقلید را 10 سال رفته ایم ولی قرآن بلد نیستیم.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: لذت می بریم که بگوییم درس خارج می رویم و لذت نمی بریم که بگوییم درس نهج البلاغه می رویم که این بافت فکری باید عوض شود زیرا شرک به معنای واقعی این است که کسی عزت را نه از امیرالمومنین و از خدای علی که از کفایه بخواهد.

وی خطاب به مبلغان بیان داشت: نیت باید این باشد که قرآن را از مهجوریت در بیاوریدو تبلیغ را جدی بگیرید زیرا تبلیغ برای امرارمعاش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه از تعطیلات حوزه 27 جلد تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی نوشته شد خاطرنشان کرد: هم اکنون به چند زبان تفسیر نمونه ترجمه شده است و طلاب هم باید توجه داشته باشند که رحمت واقعی تبلیغ دین است ودرتبلیغ دین باید تلاش کنند تا قرآن را از مهجوریت خارج کنند./919/د102/ن

ارسال نظرات