۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۷۰۴
آیت‌الله طباطبایی نژاد:

مهم‌ترین عمل در اسلام بعد از ایمان به خدا نماز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: شایسته است که در هر مجموعه برای برگزاری نماز جماعت جایگاه ویژه ای وجود داشته باشد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان اصفهان به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم افتتاح مسجد امام خامنه ای مجتمع فرهنگی تربیتی شهدا وابسته به سپاه صاحب الزمان (عج)، مهم ترین عمل در اسلام بعد از ایمان به خدا را نماز دانست و تصریح کرد: شایسته است که در هر مجموعه برای برگزاری نماز جماعت جایگاه ویژه ای وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به بیان اهمیت اقامه نماز پرداخت و خاطرنشان کرد: روش قرآن کریم به گونه‌ای است که اگر چند مطلب را پشت سر هم بیان کند رتبه اهمیت مطالب با ترتیب بیان آنها مشخص می شود.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: در تمام آیات قرآن به جز سوره اعلی، نماز قبل از زکات آمده است و در سوره اعلی چون به اعتقاد برخی مفسران منظور زکات عید فطر بوده، قبل از نماز آمده است، لذا اهمیت نماز به خوبی مشهود است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: از دیدگاه قرآن کریم رتبه عبودیت قبل از پیامبری است و نماز نیز جز ابراز عبودیت به درگاه خداوند متعال نیست.

وی به آیه «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر» اشاره کرد و گفت: مهم ترین چیزی که انسان را از خطا، اشتباه و گناه حفظ می کند، نماز است اما نمازی که با توجه و خلوص اقامه شود.

آیت الله طباطبایی تصریح کرد: خداوند برای هر عملی که انسان را به آن سفارش کرده است اثری قرار داده که عدم قبولی آن از بی تأثیر بودن آن عمل نشأت می گیرد.

وی با بیان این که نماز از فریضه‌هایی است که در زمان همه پیامبران بوده است، افزود: گاهی نماز هایی می خوانیم که باید برای خواندن آن استغفار کنیم چرا که بی حوصله و بی توجه اقامه می شود و اگر چنین نماز هایی بخوانیم هر چند نماز صحیح باشد اما هیچ اثری نخواهد داشت.

گفتنی است، مسجد امام خامنه ای در مساحت 1000 متر مربع جهت بهره برداری امورات فرهنگی خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و بسیجیان در مجتمع فرهنگی تربیتی شهدا وابسته به سپاه صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اصفهان می باشد که امروز با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولین سپاه استان افتتاح شد./927/د102/ج
ارسال نظرات