۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۷۰۵
نماینده مردم بناب:

رهنمودهای رهبری منشور و چراغ راه نمایندگان مجلس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: منویات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز نمایندگان، خط‌مشی و منشور فعالیت منتخبان ملت بود.
حجت الاسلام محمدرضا باقري بنابي، نماينده مردم بناب
حجت الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس نهم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس پرداخت و اظهار داشت: رهبر انقلاب ضمن تاکید بر استقلال مجلس تاکید داشتند که نباید به اسم استقلال مجلس در هر مساله‌ای به دولت معترض شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در توصیه‌های حکیمانه خود بر وحدت قوای سه‌گانه برای تعالی نظام اسلامی تاکید داشتند و فرموند که اتحاد و همدلی به معنای همسان بودن فکرها نیست، اما باید کاملاً مشخص باشد که در عین اختلاف نظر و سلیقه، دست های مسؤولان در دست یکدیگر است و همه با هم در مسیر اعتلای کشور و تحقق اهداف انقلاب‌ به پیش می روند.

حجت الاسلام باقری‌بنابی افزود: بدون تردید تفرقه و اختلاف عاملی خواهد بود تا دشمن اهداف شوم خود را به سادگی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی نظام پیاده کرده و نقشه‌های خود را تحقق بخشد، از این‌رو تا زمانی که ارکان نظام و مردم از اتحاد و وحدت بهره‌مند هستند، دشمن نمی‌تواند در صفوف به هم فشرده نظام اسلامی نفوذ یابد.

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان این‌که رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان، خط‌مشی و منشور فعالیت منتخبان ملت بود، افزود: رهبر معظم انقلاب بر توجه به موارد مهمی در دوران مسؤولیت نمایندگان مجلس تاکید داشتند که اگر رعایت شود، سخن امام راحل که فرمودند « مجلس در راس امور است»، تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام باقری‌بنابی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی به تبیین مشخصه‌های یک مجلس پویا و کارآمد پرداختند و فرمودند که مجلس راکد و خمود با خروجی‌های نامناسب، مجلسی ناقص است و نمایندگان منتخب ملت باید با تحقق شاخص‌های یک مجلس زنده، «نشاط و تحرک دستگاه قانونگذاری» را عینیت دهند.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب تدوین قوانین و نظارت صحیح را نشانه های بارز زنده بودن مجلس دانستند، افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای نظارت‌های ناشی از نیت‌های نادرست، جانبدارانه و ضدجانبدارانه و نیز نظارت هایی را که عمق یابی نمی کند، را از جمله نظارت‌های نادرست دانستند و تاکید داشتند که این گونه کارها، نشان خواهد داد مجلس به معنای حقیقی کلمه، زنده نیست.

حجت الاسلام باقری بنابی تحقق پویایی مجلس مورد تاکید رهبر انقلاب را توجه و عمل به توصیه‌های رهبری دانست و افزود: همان گونه که ایشان فرمودند، احساس تکلیف، نیت خالصانه، توکل به پروردگار و تلاش برای کسب رضایت الهی را زمینه و شرط اصلی موفقیت مجلس است./935/ت302/ج
ارسال نظرات