۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۷۱۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: هیچ مسؤولی حق ندارد به بهانه تکریم ارباب رجوع از برگزاری نماز جماعت و شرکت زیر دستان خود در این فریضه جلوگیری کند.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، در نشست ستاد اقامه نماز هریس اظهار داشت: هیچ مسؤولی حق ندارد به بهانه تکریم ارباب رجوع از برگزاری نماز جماعت و شرکت زیر دستان خود در این فریضه جلوگیری کند.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر این‌که برگزاری نماز جماعت بزرگترین کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای اقامه نماز در ادارات و مراکز دولتی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه مدیران و مسؤولان قرار گیرد، وضعیت نمازخانه برخی ادارات در شأن نام این اماکن معنوی نیست.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت خواستار برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات شد و تصریح کرد: پیش‌گامی مدیران و توجه آنها به اقامه نماز در حوزه‌های اداری بیشترین تاثیر را در ترویج فرهنگ اقامه نماز خواهد داشت.

وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت در ادارات افزود: حضرت علی(ع) با توصیه به شیعیان خود به خواندن نماز در اول وقت سفارش دارد، چنانکه در نامه 27 نهج‌البلاغه می‌فرمایند؛ توجه داشته باشید که تمام کارهای شما باید تابع نمازتان باشد، عمل به این توصیه بسیاری از مشکلات جامعه را حل خواهد شد.

همچنین اسدالله ضیایی، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه پرداخت و افزود: اتحاد و حضور در صحنه ملت ایران با صفوف به‌هم فشرده نماز به دنیا ثابت می شود.

وی با انتقاد از برخی از مسؤولان نسبت به کم توجهی در اقامه نماز جماعت گفت: میان دین‌داری و دین‌مداری مسؤولان فاصله زیاد است، اگر چه اکثریت مدیران ما افرادی دین‌دار و با تقوا هستند، اما مسؤول دین‌مدار خیلی کم داریم.

همچنین سرگرد صابر جوادی، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه هریس با بیان این‌که اجرای طرح صالحین در برگزاری نماز جماعت نقش بسزایی داشته است، گفت: تمام برنامه های اجرایی طرح صالحین در شهرستان با اقامه نماز جماعت شروع می شود.

ثبت نام دوره مقدماتی مداحی در مراغه آغاز شد

حجت الاسلام علی امیری، اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: ثبت نام دوره مداحی ویژه مداحان مرد در این شهرستان آغاز شد.

حجت الاسلام امیری افزود: در این دوره هفت موضوع روخوانی و روانخوانی قرآن، تاریخ تشیع، آشنایی با نغمه های موسیقی، ادبیات، اخلاق مداحی و آسیب های عزاداری تدریس می شود.

وی با اشاره به این که تاکنون در دوره های مداحی این شهرستان 112 نفر مداح مرد و 90 نفر مداح زن، دوره های مقدماتی را سپری کرده اند، اظهارکرد: با اتمام این دوره، حدود 90 درصد از مداحان این شهرستان آموزش های دوره مقدماتی را سپری خواهند کرد.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: با توجه به استقبال مداحان شهرهای بناب، عجبشیر و ملکان از این دوره ها، در این دوره مداحان این شهرستان ها نیز می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

وی گفت: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 2233295 - 0421 تماس بگیرند.

وی یادآور شد: برای مداحانی که موفق به کسب امتیاز لازم در این دوره ها شوند از سوی بخش آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اداره کل استان گواهی پایان دوره اعطا می شود.

ائمه جمعه عضو ستاد توسعه‌ کشاورزی می‌شوند

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان و کمیته اجرایی شهرستان بناب با تاکید بر اهمیت توسعه بخش کشاورزی افزود: قطعاً اجرای کامل و موفق این طرح بزرگ و گسترده از عهده دولت و جهاد کشاورزی خارج است و باید از ظرفیت و مشارکت روحانیت، بسیج سازندگی و شورای‌های اسلامی برای فرهنگ‌سازی و برخی از کارهای اجرایی استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به وظایف و رسالت سنگین ستادهای ویژه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: با ابتکار و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک گام‌های بزرگی برداشت.

بیگی سپس از برگزاری همایشی برای جلب مشارکت بسیج، روحانیان و شوراهای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: از امروز ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های مردم نهاد کشاورزی در شهرستان‌ها عضو ستادهای اجرایی توسعه بخش کشاورزی می‌شوند تا از نظرات و راهکارهای آنان نیز در این زمینه استفاده بشود./935/د101/ب

ارسال نظرات