۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۰۷۲۰
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

آیین معنوی غبارروبی ضریح مطهر امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین معنوی و پرشکوه غبار روبی ضریح مطهر هشتمین امام همام حضرت ثامن‌الحجج (ع) با حضور آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
غبارروبي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این آیین ملکوتی و سرشار از معنویت که صبح چهارشنبه برگزار گردید،  آیات علم‌الهدی امام جمعه مشهد، رسولی محلاتی، مرتضوی و موسوی خلخالی و حجت الاسلام علی واعظ طبسی و جمعی از مسؤولان کشوری، استانی و آستان قدس رضوی، اساتید و فضلای حوزه علمیه، خانواده معظم شهدا و خدام بارگاه منور رضوی نیز حضور داشتند.

در آیین پرفیض و روحانی غبارروبی حرم حضرت رضا(ع)، آوای روح‌بخش کلام وحی و مداحی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، فضای حرم مطهر رضوی را عطرآگین کرده بود و حاضران با چشمانی اشک‌بار با مولای خویش نجوا می‌کردند.

در ابتدای مراسم آیت الله واعظ طبسی و آیات و همچنین حجت‌الاسلام علی واعظ طبسی با ورود به داخل ضریح مطهر، ضمن جمع‌آوری نذورات شیفتگان و ارادتمندان امام رضا(ع) و تعویض روپوش مضجع شریف، داخل ضریح مطهر را غبارروبی و با گلاب ناب و اشک دیده شستشو دادند.

مراسم غبار روبی پس از گذشت حدود 2 ساعت به پایان رسید و در پایان از سوی تولیت آستان قدس رضوی به هر یک از شرکت‌کنندگان در مراسم، بسته‌های غبار متبرک اهدا شد./968/د102/ب

ارسال نظرات