۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۷۵۲
در نشست علمی مهدویت و راهبردهای آن مطرح شد:

الگوی مناسب حکومت اسلامی به جهان ارائه شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی نشست مهدویت و راهبردهای آن در حرکت‌های اسلامی گفت: وقتی غربی‌ها مدل و الگویی از حکومت را ارائه می‌دهند ما هم باید الگوی مناسبی از حکومت اسلامی که همان مهدویت است را به جهان ارائه کنیم.
حجت الاسلام محسن مهاجرنيا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی«مهدویت و راهبردهای آن در حرکت‌های اسلامی» از سلسله نشست‌های علمی آینده پژوهی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا دبیر علمی این نشست در سخنانی به ضرورت‌های ارائه الگوی مناسب حکومتی در زمان غیبت و راهکارهای آن اشاره کرد و گفت: امروز شدیداً از نبود یک الگوی مناسب راجع به مهدویت رنج می‌بریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث مهدویت و ظهور به عنوان یکی از مهمترین مسائل پیش روی ما است و باید به آن توجه جدی داشته باشیم، اما متأسفانه در قم هنوز درس خارجی در این زمینه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا خاطرنشان کرد: وقتی غربی‌ها مدل والگویی از حکومت را ارائه می‌دهند ما هم باید الگوی مناسبی از حکومت اسلامی که همان مهدویت است را به جهان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تا درباره روایات مهدویت اجتهاد نشود شاهد برداشت‌های مختلف از آنها هستیم، ابراز کرد: تدوام این نشست‌ها و بحث‌های علمی کمک شایانی در بهبود و یکپارچگی اینگونه مسائل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا ادامه داد: نشست‌های علمی در زمینه مهدویت سبب می‌شود در مهمترین و راهبردی ترین مسأله عالم تشیع فکر و برنامه ریزی شود و الگوی مناسبی به افکار جهانی ارائه شود.

وی بر ضرورت حضور علمی طلاب و پژوهشگران جوان در عرصه مهدویت تأکید کرد و اظهار داشت: افکار جدید و نو باید در این زمینه به حرکت درآیند و اقدامات مناسب و راه‌گشاه را به جهان اسلام ارائه کنند.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا در پایان عنوان کرد: ما در زمینه ارائه یک الگوی حکومتی به کشورهای اسلامی باید بیش از این فعالیت کنیم تا بتوانیم یک مدل صحیح از حکومت اسلامی و مهدوی را به آنها نشان دهیم.

گفتنی است، در این نشست علمی آیت‌الله علی کورانی عالم، پژوهشگر و نویسنده شیعه در زمینه مهدویت و ظهور به سخنرانی پرداخت و به پرسش‌ها و شبهات مطرح شده در زمینه مهدویت پاسخ داد./927/پ203/ن

ارسال نظرات