۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۸۱۰
آیت‌الله جوادی آملی:

نمایندگان باید نسبت به جایگاه مجلس واقف باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی، با تاکید بر این‌که وظیفه مجلس قانون شناسی است نه قانون گذاری، از نمایندگان مجلس خواست به جایگاه خود و این قوه برجسته واقف باشند.
ديدار رييس مجلس شوراي اسلامي با مراجع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی ‌آملی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز پنج شنبه در دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت رفع مشکلات مردم از جمله گرانی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مسؤولان به تولید ملی شد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از وضعیت موجود بانک‌ها و ارائه تسهیلات با سود بالا به مردم، ابراز گفت: ارائه تسهیلات با سود بالا به مردم به مردم و تولید کنندگان مفید نیست و افراد از این وضعیت گلایه دارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآورشد: ‌وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند و بدانند که وظیفه مجلس قانون شناسی است نه قانون گذاری، چراکه قانون گذاری فقط از سوی خداوند انجام می‌شود، یادآورشد: مجلس صراط نیست بلکه سراج است‏، بشر تنها می‌تواند قانون را بشناسد، چون مواد اولیه قانون از منبع گرفته می‌شود.

در ابتدای این دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از مسائل جاری کشور و همچنین برنامه ها و اقدامات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

گفتنی است،‌ علی لاریجانی منتخب مردم قم و رییس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار کرد.

دیدار با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، جعفر سبحانی و موسوی اردبیلی از جمله برنامه های لاریجانی در قم بود، رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در مراسم بزرگداشت شهدای مؤتلفه در قم به ایراد سخن پرداخت. /924/پ203/ج
ارسال نظرات