۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۸۴۷
امام جمعه نکا:

بازاریان مردم را در خرید کالاهای اساسی یاری دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: بازاریان ما در طول انقلاب در عرصه های مختلف به خوبی ظاهر شدند و در صحنه های حساس با تعطیلی بازار، تأثیر بسزایی در روند سرعت بخشی به این انقلاب داشتند و اکنون نیز باید در حمایت از مردم به خوبی وارد شوند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) افزود: همه انبیاء مبعوث شدند تا مردم را به عبودیت پروردگار دعوت کرده و از طاغوت و طاغوت‎پرستی بپرهیزند.

امام جمعه نکا ادامه داد: بر این اساس، همه ما باید در درک بعثت و عمل به دستورات الهی، تعبد درونی پیدا کرده و در جهت عدالت همه جانبه گام برداریم.

وی با تبریک بمناسبت بعثت رسول اکرم(ص) بیان داشت: مهمترین هدف از بعثت، ایجاد اتحاد و انسجام در بین صفوف مسلمین بوده است.

وی ادامه داد: بعثت همه انبیاء در بعثت پیامبر اسلام تداعی پیدا کرد و آن اتمام مکارم اخلاق بوده است و اکنون نیز باید تقوا و توجه به مکارم اخلاقی در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه گرانی در جامعه بیداد می کند، اظهار داشت: بازاریان ما در طول انقلاب در عرصه های مختلف به خوبی ظاهر شدند و در صحنه های حساس با تعطیلی بازار، تأثیر بسزایی در روند سرعت بخشی به این انقلاب داشتند و اکنون نیز باید در حمایت از مردم به خوبی وارد شوند.

وی گفت: مسأله گرانی در بازار بخشی مربوط به دولت و بخشی نیز به بازار ربط دارد و انتظار است که این نهاد مقدس بازار در جهت پایین آوردن نرخ اجناس، کنترل و نظارت بر بازار و قناعت کردن به سود کمتر توجه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه نکا افزود: بازاریان ما قابل اعتماد هستند و احتیاج به نظارت ندارند، اما در صورت نظارت بر اعمال آنان باید نهاد دیگری غیر از بازار و اصناف وارد شود و در این راستا نظارت دقیق انجام شود تا خدای نکرده حقی اجحاف نشود.

حجت الاسلام لایینی با بیان این که قوه قضاییه در استقرار عدالت نقش بسزایی در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم قوه قضاییه در اجرای عدالت کوشاتر راز قبل و با جدیت بیشتر وارد شود تا گلایه مندی کمتری در آحاد جامعه به وجود آید.

وی با اشاره به ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، بر فراگیری علوم آل محمد(ص) و شناخت و معرفت به ائمه اطهار(ع) و به‌ ویژه امام موسی کاظم(ع) که دوران سخت و پرمشقتی را در زندان‌های بغداد طی کردند، تأکید کرد و گفت: طول زندگی این امام همام با مشقت بوده تا جایی که در دوران حیات در زندان بودند و بعد از شهادت نیز کاظمین و بارگاه ایشان هر روز دستخوش انفجار و مشکلات ناشی از آن است.

حجت الاسلام محمدی لایینی در ادامه سخنان خود به سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تشکیل جهاد سازندگی خدمات فراوانی در طول انقلاب به مردم ارائه شده است که باید قدردان این نهاد باشیم.

وی اظهار داشت: حضور جهادگران عرصه جهاد سازندگی در طول انقلاب و در دوره هشت ساله دفاع مقدس بسیار چشمگیر بوده تا جایی که امام راحل به آنان لقب سنگرسازان بی سنگر  دادند.

خطیب جمعه نکا با بیان این که اکنون نیز جهاد کشاورزی در خدمات رسانی به مردم، کشاورزان و روستاییان خوب وارد شده است، خاطرنشان کرد: جهادگران ما باید در این عرصه صادقانه عمل کنند و برای حل مشکلات مردم با تمام توان وارد شوند.

حجت الاسلام محمدی لایینی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی نهاد مقدسی است که خدمات فراوانی را با وجود کمبود اعتبارات به مردم، دین و اسلام ارائه کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات