۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۸۵۲
امام جمعه تبریز:

با برهم زنندگان امنیت اخلاقی و اجتماعی برخورد جدی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد: مبارزه با ابتذال با شیوه معقول در کشور تسری پیدا کرده و فقط منتهی به تهران نباشد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه‎های نماز جمعه تبریز با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ملت ایران برای تعظیم شعائر اسلامی و احیای فرائض دینی انقلاب کرده است.

وی با بیان این‌که مبارزه با منکرات و مظاهر بدحجابی در جامعه بایستی به صورت سازماندهی شده و با اولویت کار فرهنگی تداوم یابد، بدحجابی و کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسائلی است که نمایندگان باید با اولویت دادن به آن و تدوین مصوباتی در مجلس چاره ای برای حل آن بیندیشند.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که متدینین جامعه از وضعیت فرهنگی موجود در جامعه نارضایتی دارند، گفت: ملت مسلمان، خانواده های شهدا و متدینین از ابتذال به وجود آمده در جامعه ناراحت هستند و باید هرچه سریع تر به فکر راه چاره ای برای حل این مساله بود.

وی تصریح کرد: در 33 سال گذشته در مورد حجاب کار فرهنگی شده، اما نتایج مطلوبی حاصل نشده است عده ای حاضر نیستند کار فرهنگی را در مورد حجاب و عفاف بپذیرند و به انقلاب دهن کجی می کنند که باید به شدت با آنها برخورد کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بایستی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با بر هم زنندگان امنیت اخلاقی و اجتماعی برخوردی جدی داشته باشند، افزود: در روزهای گذشته مبارزه با بدحجابان از سوی نیروی انتظامی آغاز شده که امیدواریم مقطعی نباشد، افزون بر این‌که مبارزه با ابتذال با شیوه معقول در کشور تسری پیدا کرده و فقط منتهی به تهران نباشد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عاملان شهدای هسته ای اظهار داشت: شواهد و قرائن بار دیگر نشان از دستان آلوده رژیم غاصب صهیونیستی در این ترورها می دهد که بایستی عاملان به اشد مجازات برسند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عملیات موفقیت‌آمیز وزارت اطلاعات در دستگیری عاملان ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای، بار دیگر اقتدار دستگاه اطلاعاتی ایران اسلامی را نشان داد و ثابت کرد که تمامی مواضع و تحرکات دشمنان ایران اسلام در تیررس و نظاره قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همان گونه که رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند؛ مجلس، تریبونی آزاد و باز است که همه آحاد مردم به آن گوش می دهند و نمایندگان باید سعی کنند مسائلی که در نطق ها و تذکرات و سخنرانی های خود مطرح می کنند با منطق و حکمت آمیز باشد.

وی با تأکید بر این‌که نمایندگان باید با اشراف به مسائل جامعه، آنها را اولویت بندی کرده و اقدامات لازم را به عمل آورند، گفت: در حال حاضر دو مساله از اهمیت ویژه ای برای مردم برخوردار است، یکی مشکلات اقتصادی و دیگری مشکلات فرهنگی است که بایستی نمایندگان چاره‌ای به این موارد داشته باشند.

آیت الله شبستری با انتقاد شدید از گرانی کالاهای اساسی مردم خاطر نشان کرد: این کالاها به صورت زنجیروار همه کالاها و خدمات را گران می کند که این موضوع موجب ایجاد نگرانی میان مردم شده است، در حقیقت چنین مسائلی شیرینی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را به کام مردم تلخ کرده است.

خطیب جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مردم توانایی پرداخت قبوض چند صدهزار تومانی را ندارند، تصریح کرد: مبلغ قبوض و حامل های انرژی چند برابر شده که پرداخت آن برای اکثر مردم سخت است، تعادلی میان میزان یارانه ها و گرانی کالاها وجود ندارد، از این رو نمایندگان مجلس و دولت باید تدبیری برای این موضوع بیندیشند./935/پ202/س
ارسال نظرات