۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۸۶۸
با حضور آیت الله شبستری؛

مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس فعال شد

خبرگزاری رسا ـ مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس با حضور در بیت آیت الله شبستری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستار هماهنگی دولت و مجلس برای رفع گرانی و تورم در کالاهای اساسی مردم شد و اظهار داشت: بسیاری از مردم استان از گرانی های اخیر ناراضی هستند.

وی ادامه داد: این‌گونه نباشد که شیرینی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به کام مردم تلخ شود، هر چند دولت جرأت و جسارت آغاز این طرح را داشت که در دیگر دولت های قبلی نبود، اما بایستی برای کنترل قیمت ها و تورم چاره‌ای اندیشیده شود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: بیشتر خانواده های پرجمعیت و روستایی از اجرای این طرح رضایت دارند، چراکه دریافتی حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، درآمدی مطلوب برای آن خانواده‌ها شده است، اما خانواده های شهرنشین از وضعیت موجود ناراضی هستند.

آیت الله شبستری افزود: نمایندگان مجلس بایستی در کمیسیون های مربوطه و با ارائه لوایح مختلف نسبت به رفع گرانی و تورم اقدامات اساسی داشته باشند، افزون بر این که مجلس در تحقق توصیه های رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسؤولیت خطیری بر عهده دارد.

نماینده خبرگان رهبری همچنین با اشاره به نوسانات و اختلاف قیمت میان ارز و دلار در بازار کشور اظهار داشت: درست است که مجلس و دولت تا حدودی نگرانی های صنعت‌گران و فعالان عرصه اقتصادی را با ارز دولتی برطرف کرده‌اند، اما هنوز با ایده‌آل ها فاصله داریم و بایستی اقدامات جدی و مبتنی بر کار کارشناسی شده صورت گیرد.

وی در ادامه با تقدیر از بیانیه اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از غنی سازی انرژی هسته ای در کشور و مواضع گروه مذاکره کننده ایران با 5+1 اظهار داشت: این بیانیه تاکید کرد که نباید ادعای تحریم از سوی غرب موجب موضع انفعالی گروه مذاکره کننده شود.

آیت الله شبستری بیانیه اخیر نمایندگان مجلس را نشان از آگاهی، بصیرت و ولایت‌مداری نمایندگان مجلس نهم دانست و تصریح کرد: در دیگر جریانات داخلی و خارجی نیز از مجلس انتظار می رود، مواضعی حکیمانه داشته باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رسالت خطیر نمایندگان استان در جلوگیری از تضییع حقوق استان در مقایسه با دیگر استان ها گفت: کل استان نوری واحد است و نمایندگان شهرهای مختلف نباید برخی دعواهای محلی و منطقه ای با یکدیگر داشته باشند، همدلی و هماهنگی نمایندگان استان لازمه توسعه و پیشرفت آذربایجان است.

همچنین نمایندگان مردم شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند و بر وحدت و همدلی نمایندگان استان برای تعالی و توسعه منطقه تأکید کردند.

گفتنی است، در پایان این نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات