۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۰۸۷۵
به همت حوزه علمیه خراسان؛

نخستین دوره حفظ قرآن کریم «نور هدایت» آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه توجیهی نخستین دوره حفظ قرآن کریم «نور هدایت» به همت دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و با استقبال گسترده طلاب و فضلای استان‌های خراسان برگزار شد.
نخستین دوره حفظ قرآن کریم «نور هدایت» آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه توجیهی نخستین دوره حفظ قرآن کریم نور هدایت به همت دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز 26 خرداد، با استقبال گسترده طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین گرایلی از استادان برجسته این حوزه، برگزار شد.

قابل ذکر است، این طرح به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود. بخش حضوری آن شامل چهار طرح است که عبارتند از چهار ساله به اضافه یک سال تثبیت شامل حفظ روزانه نصف صفحه، هفت ساله به صورت حفظ روزانه یک‌سوم صفحه، حفظ موضوعی به صورت حفظ تمام آیات ذکر شده در یک موضوع به همراه مفاهیم آن مخصوص مبلغین حوزوی و نیز طرح حفظ تابستانه که شامل حفظ 5 جزء در فصل تابستان است.

داوطلبان شرکت در یکی از چهار طرح حضوری باید هفته‌ای یک یا دو جلسه در کلاس‌های مربوطه شرکت کرده و طبق برنامه هر طرح در امتحانات شرکت کنند.

طرح غیر حضوری حفظ قرآن کریم نیز توسط تماس تلفنی استادان با داوطلبان انجام شده و علاقه‌مندان به این شیوه حفظ قرآن کریم با همت بیشتری به حفظ قرآن پرداخته و پایان هر ماه در امتحانات کتبی و شفاهی حضوری شرکت می‌کنند.

همچنین از ویژگی‌های این طرح می‌توان به اعطای گواهی پایان دوره، ارائه بسته و جزوات آموزشی، افزایش شهریه پس از حفظ حداقل 10 جزء قرآن کریم و نیز قرار گرفتن در لیست فعالان فرهنگی و قرآنی اشاره کرد./932پ202/س
ارسال نظرات