۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۹۰۵
ویژه مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانوان قم؛

گردهمایی توجیهی آمرین به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه آموزشی توجیهی آمرین به معروف و ناهیان از منکر وی‍ژه مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانون استان قم برگزار شد.
امر به معروف و نهي از منکر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سلیم زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم در گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مسؤولان هیأت‌های مذهبی بانوان استان که پیش از ظهر امروز در اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) آمر به معروف و ناهی از منکر را خلیفه خدا در زمین معرفی می‌کنند و این درجه، به انبیای الهی داده شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) که می‌فرمایند «امر به معروف و نهی از منکر را اشرف اعمال و از نماز هم بالاتر است» افزود: همان گونه که بزرگان دین فرموده‌اند، امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرائض است و به واسطه این فریضه واجب، فرایض دیگر اقامه می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم از حضرت فاطمه(س) به عنوان شهیده امر به معروف و نهی از منکر نام برد و تصریح کرد: ایشان پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا مدت‌ها به خانه انصار و مهاجر می‌رفتند و از حق غصب شده امام علی(ع) سخن می‌گفتند، مخالفت ایشان با حکومت غاصب و دفاع از ولایت امیر مؤمنان(ع) خود بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر بود که حضرت به خوبی به آن عمل کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: این معاونت، رابط ستاد امر به معروف و سازمان قضایی کشور است که در صورت بروز مشکل برای اعضا از آن‌ها به صورت ویژه پشتیبانی می‌کند و اگر برای آمرین به معروف و ناهیان ا ز منکر که خادمان گمنام و مظلوم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم هستند مشکلی پیش آید، از آنها حمایت می‌شود.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام یاران از پژوهشگران حوزوی و مسؤولان این ستاد اظهار داشت: امام جمعه هر استان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و استاندار، قائم مقام این ستاد است و رییس دادگستری استان، مدیرکل صدا و سیما و مدیرکل تبلیغات از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر هر استان هستند.

وی آموزش مسایل حقوقی و جذب افراد را از برنامه‌های آموزشی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: وظیفه آمر به معروف و ناهی از منکر بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تذکر لسانی است و اگر به شخصی چندین بار تذکر لسانی داده شد و اهمیت نداد، گزارش فرد خاطی را به مقامات امنیتی و قضایی خواهیم داد.

حجت‌الاسلام یاران همچنین در اهمیت جایگاه شهر مقدس قم یادآور شد: قم به لحاظ معنوی دارای اهمیت است و دشمنان به هر نوعی در صدد ضربه زدن به این شهر هستند که نمونه بارز آن دستگیری افرادی که از تهران در قالب افرادی بی‌حجاب در اطراف حرم پرسه می‌زدند و هدفشان اشاعه فرهنگ بی‌حجابی و خراب کردن محیط اطراف حرم بود./905/پ202/ی

ارسال نظرات