۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۰۹۲۵
امام جمعه بناب:

قوانین دست‌و پاگیر در مسیر رفاه اجتماعی کنار گذاشته شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی از مسؤولان قوای سه‌گانه خواست تا با تفکر اسلامی، قوانین دست و پاگیر را کنار گذاشته و به فکر رفع گرانی‌های اخیر باشند.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع مدیران و مسؤولان نهادها و ادارات این شهرستان با انتقاد از گرانی ارزاق و کالاهای اساسی مردم اظهار داشت: در شرایطی که منابع آبی، خاکی و طبیعی در کشورمان فراوان است، چرا باید مردم با گرانی نان رو به رو باشند.

امام جمعه بناب با انتقاد از افزایش قیمت‌ها و گرانی در بخش‌های مختلف جامعه گفت: نان یکصد تومانی در یک شب 165 تومان می‌شود، در کدام کشور این اقدام امکان داشته و شدنی است، کجای این اقدام منطقی است؟ این در حالی است که قیمت شیر، گوشت و سایر ارزاق زندگی مردم به مراتب نسبت به گذشته گران‌تر شده است.

وی جلب رضایت و اعتماد عمومی را لازمه تداوم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بنده به نمایندگی مردم از مسؤولان قوای سه‌گانه می خواهم تا با تفکر اسلامی، قوانین دست و پاگیر را کنار گذاشته و به فکر رفع گرانی‌های اخیر باشند.

حجت الاسلام بنابی با تاکید بر این‌که تورم موجب نارضایتی طیف گسترده ای از مردم شده است، افزود: : با وجود این که در این کشور آب و خاک به حد مناسب و کافی وجود دارد و دارای کشور چهار فصل هستیم؛ اما فقر و بیکاری در برخی مناطق کشور موج می‌زند.

امام جمعه بناب خواستار بازگشت و توجه ویژه مسؤولان نسبت به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی شد و اظهار داشت: عملکرد روزمره و آزمون و خطای برخی مسؤولان، کشور را فلج کرده و فکر عرفی، لجاجت‌کاری و تنگ‌نظری در کشور توسط برخی آقایان، ابتکارات و رهنمودهای رهبری را نیز کمرنگ کرده است.

وی خواستار توجه مسؤولان به توصیه های مقام معظمر هبری در عرصه های مختلف شد و تصریح کرد: برخی سهل‌انگاری‌ها و سوء مدیریت مسؤولان باعث تحقیر پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در دیدگاه مردم شده و حلاوت دستاوردهای معجزه‌آسا را در کام مردم ایران تلخ کرده است.

حجت الاسلام بنابی با تأکید بر این‌که نباید با برخی اهمال‌کاری‌ها توفیقات عظیم نظام اسلامی را کوچک نشان داد، افزود: متأسفانه هنوز با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را می‌گوییم، حرکات و رفتارهای ما به سوی همان غربی‌ها می‌رود و البته دیر یا زود مکافات آن را خواهیم دید.

وی عدم توجه به اصول ارشادی اسلام را عالم سبب بروز ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: با چنین روندی توقع بیجایی است که جوانان ما با ارشاد، نصیحت و اخلاق به مسیر درست هدایت شوند، باید به فکر ایجاد کار و تلاش، کارآفرینی و ایجاد فرهنگ کار هم باشیم.

امام جمعه بناب در پایان گفت: تا زمانی که از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب تبعیت محض و عملی نداشته باشیم و با اختلافات بیهوده، درگیری و بی‌برنامگی حرکت کنیم، این وضع و مشکلات جاری ادامه خواهد داشت، راه سعادت جامعه در پیروی از ولایت فقیه نهفته است./935/پ202/س
ارسال نظرات