۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۹۳۹

پاسداران سپاه عاشورا با علمای قم دیدار می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ پرسنل سپاه عاشورای آذربایجان شرقی همزمان با هفته پاسدار با علمای تبریز و مراجع تقلید در قم دیدار خواهند کرد.
علي‌اکبر پورجمشيديان، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: امروز بزرگ ترین مأموریت و رسالت خطیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حراست و نگهبانی از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به بخشی از رهنمودهای امام راحل مبنی بر این‌که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب اسلامی، تنها در حوزه نظامی نبوده بلکه همان گونه که در قانون نیز آمده حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسه در همه دوران ها به خصوص دوران دفاع مقدس، با تقدیم ده‌ها هزار شهید، در حفظ تمام ارزش های اسلامی نقش کلیدی را ایفا کند، البته پس از 8 سال جنگ تحمیلی نیز سپاه و بسیج با استفاده از تمام ظرفیت ها توانسته در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی به صورت جدی حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که حضور فعال سپاه در عرصه‌های سیاسی به معنای مداخله در امور سیاسی کشور نیست، خاطرنشان کرد: سپاه توانسته در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام مهم و تاثیرگذاری در بصیرت افزایی، روشنگری و برقراری امنیت در کشور و در مناطق مرزی جنوب شرق و شمال غرب کشور بردارد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که سپاه استان در تمامی ادوار نقشی تاثیرگذار در منطقه ایفا کرده است، اظاهر داشت: نیروهای سپاهی و بسیجی استان در دوران جنگ، با 22 عملیات آفندی و با تشکیل یگان خط شکن و ایثارگری خودشان در دفاع از انقلاب، حماسه‌های بزرگی برای کشور به وجود آوردند.

پورجمشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه برنامه های هفته گرامیداشت پاسدار در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: عموم برنامه های پیش بینی شده همزمان با سالروز ولادت سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نقاط مختلف استان ویژه عموم مردم اجرایی خواهد شد.

وی از اجرای دهها طرح عمرانی و سازندگی در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی توسط قرارگاه سازندگی سپاه عاشورا خبر داد و آمادگی سپاه استان در پیگیری خواسته‌های مردم آذربایجان شرقی در همه عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و ورزشی تاکید کرد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی راه اندازی مرکز همودیالیز بیمارستان شهید محلاتی، راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم به ویژه سیه‌رود، برگزاری مسباقات فرهنگی و ورزشی، اعزام مبلغان حوزوی به پایگاه های مقاومت بسیج و تجدید میثاق با آرمان های شهدا را از جمله برنامه های هفته پاسدار برشمرد.

وی تصریح کرد: پرسنل سپاه عاشورای آذربایجان شرقی همزمان با هفته پاسدار با علمای تبریز و مراجع عظام تقلید در قم دیدار خواهند کرد، افزون بر این‌که طی روزهای آینده به دیدار نماینده ولی فقیه در استان آیت الله مجتهدشبستری رفته و با آرمان های ولایت تجدید پیمان خواهند بست.

گفتنی است، روز اول هفته پاسدار مصادف با 29 خرداد ماه روز سپاه، توانمندی ها و دستاوردها، روز دوم سپاه، بصیرت و آینده، روز سوم سپاه، تحول، تعالی، انعطاف پذیری و فرهنگ سازی در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایران، روز چهارم سپاه، ایثار، شهادت و دفاع مقدس، روز پنجم سپاه و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، روز ششم سپاه، تبعیت از رهبری و ولایت مداری و روز آخر سپاه، قرآن و معنویت و شایستگی پاسداری نامگذاری شده است. /935/پ202/س
ارسال نظرات