۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۱۰۰۰

حوزه علمیه خلخال توسعه پیدا می‎کند

خبرگزاری رسا ـ طرح توسعه و پروژه استاد سرای حوزه علمیه جعفریه خلخال تا آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي مدرسه علميه،‌ حوزه علميه


حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: طرح توسعه و احداث استادسرای مدرسه علمیه خلخال که از ماه‌ها پیش آغاز شده، مراحل نهایی خود را سپری می کند.

وی با بیان این‌که طرح توسعه و پروژه استاد سرای حوزه علمیه جعفریه خلخال تا آغاز سال تحصیلی جدید تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح توسعه حوزه علمیه خلخال در بخشی از این مرکز که بدون استفاده باقی مانده بود، اجرایی می شود.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: هم اکنون 50 طلبه در سه پایه تحصیلی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی در خلخال هستند، که با بهره‌برداری از طرح توسعه این مرکز شاهد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که طرح توسعه با زیربنای 700 متر مربع ادامه دارد، گفت: ساختمان استادسرای این حوزه نیز در چهار طبقه اجرا می شود که امید است با بهره‌برداری از این پروژه ها بیش از پیش در جهت توسعه مدارس علمیه شهرستانی در این استان گام برداریم.

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توسعه مدارس علمیه برادران یکی از مهم‌ترین سیاست های کاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه اردبیل است، خاطرنشان کرد: مراحل بررسی راه اندازی حوزه های علمیه گرمی و پارس آباد نیز آغاز شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی در ادامه از احداث کتابخانه بزرگ مدینة العلم حوزه علمیه اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این کتابخانه در زیربنای 5 هزار و 400 متر مربع و در 6 طبقه ساخته می شود که 2 طبقه آن شامل مخزن کتاب ها خواهد بود و خدمات آن علاوه بر طلاب، شامل عموم خواهران و برادران نیز می شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب علوم دینی در فصل تابستان، گفت: تعطیلی در حوزه علمیه اردبیل معنایی ندارد، چراکه برنامه های ویژه آموزشی و عمومی برای طلاب پایه های مختلف تحصیلی اجرا می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات