۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۰۰۲
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی:

تلاش سایبری دشمن در جهت قبح‌زدایی از منکرات است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان تلاش دارند قبح گناه و منکرات در فضای سایبری و اینترنتی را از بین ببرند.
رايانه و اينترنت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، امروز در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه کلیبر اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرای احکام دینی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این‌که انجام این فریضه واجب متوجه همگان است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به قشر، گروه، صنف و افرادی با سن خاص تعلق ندارد، همه وظیفه دارند بنا به استعداد و توانایی خود، نسبت به انجام این فریضه دینی اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام سرایی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل دانست و گفت: امروز نیز اگر در داخل مرزهای ایران و حتی دیگر ممالک دنیا اگر نسبت به ارزش‌های الهی تعرض شود، بر همگان واجب است که در این راه قدم بردارند و نهی از منکر کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی غفلت از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را عامل بروز انحرافات و منکرات گسترده در جامعه دانست و افزود: دشمنان تلاش دارند قبح گناه و منکرات در فضای سایبری و اینترنتی را از بین ببرند.

وی با تاکید بر رسالت خطیر بسیجیان در مقابله منطقی، دینی و کارشناسی با منکرات در جامعه اسلامی تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان منکر بایستی با خلوص نیت و بدون هیچ گونه غرض‌ورزی و از روی دلسوزی در این راستا قدم بردارند، صبر، استقامت و حوصله نیازمند نتیجه‌بخشی این فریضه الهی است.

حجت الاسلام سرایی افزود: گاهی اوقات امر به معروف و نهی از منکر دیر جواب می دهد، باید کار را کرد و منتظر تاثیر آن در جامعه ماند، چرا که امام حسین(ع)، مردم زمان خود را پس از سال‌ها در نهایت با شهادت خود، هدایت و تحولات عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی بی تفاوتی نسبت به اجرای احکام دینی و گسترش منکرات دینی جامعه را فاجعه‌بار دانست و افزود: جامعه ای که سکوت در آن حاکم بوده و عاری از هرگونه تحرک و انتقاد باشد، جامعه ای بی خاصیت است، در حقیقت پویایی دین در گرو امر به معروف و نهی از منکر است.

همچنین حجت الاسلام موسوی، امام جمعه کلیبر، طرح صالحین را شاخه ای از شجره طیبه بسیج دانست و گفت: شاخه های این شجره طیبه سرسبز است و بسیجیان تلاش می کنند، همه شؤون زندگی خود را در مسیر و راه اسلام هماهنگ پرورش دهند.

وی افزود: بایستی نسبت به جوانان و نوجوانان احساس مسؤولیت کنیم و در شناساندن دین به نسل آینده ساز جامعه بی تفاوت نباشیم، هرکس با دین باشد، دنیا و آخرتش سعادتمند است، در غیر این‌صورت در عذاب الهی گرفتار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات