۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۱۰۰۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد؛

بعثت پیامبر؛ بزرگ‌ترین انقلاب فرهنگی در دنیا

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: بعثت پیامبر خاتم(ص) حرکت برای احیای مکارم اخلاق در جامعه بود.
عيد مبعث


حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی، در گفت‎و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت بعثت پیامبر خاتم، حضرت محمد(ص) افزود: مکارم اخلاقی شامل صفات والای انسانی مانند صبر، توکل، یقین، ایمان به خداوند متعال، پرهیز از دروغ و تزویر است که متاسفانه امروزه از این فضایل فاصله گرفته ایم.

وی اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) علت اصلی بعثت خویش را اجرای مکارم اخلاقی در جامعه عنوان و می‌فرمایند«انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»، این مطلب نشانگر اهمیت بحث اخلاق در زندگی امروز است.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که بعثت یکی از حوادث مهم تاریخ بشریت بوده و است، افزود: بعثت در واقع یک انقلاب بزرگ فرهنگی بود که با تحول عظیمی در جامعه بشری اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بعثت رسول اکرم، حضرت محمد(ص) آنقدر مهم است که خداوند سبحان در قرآن کریم بعثت را همراه با منت بر انسان بیان می کند و این مساله بیانگر اهمیت موضوع بعثت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: طبق فرمایش خداوند متعال در قرآن، حضرت محمد (ص) برای تسخیر دل آدمیان و هدایت عقل انسان ها مبعوث شده است، همین مهم نشانگر جامعیت و خاتمیت پیامبر گرامی اسلامی است، چرا که وقتی انسانی دلش مالامال از معارف و زیبایی شد و ذهنش زیبا و شفاف گشت انسانی کاملی است.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های جامعه جاهلیت قبل از بعثت رسول اکرم(ص) در همه دوره‌ های تاریخی به تناسب زمان و مکان تجدید و امروزه شاخصه‌های جاهلیت کهن در قالب جاهلیت مدرن جنگ و غارتگری و «استعمار انسان ها» با ابزارهای مدرن مشاهده می‌شود.

وی افزود: زیرپاگذاشتن اخلاق و کرامت انسانی از دیگر شاخصه‌های دوران جاهلیت است که امروزه نیز به فراوانی در جهان وجود دارد، در همین راستا شاهدیم بعثت مجددی در قالب بیداری اسلامی در جهان اسلام در راستای اهداف پیامبر گرامی اسلام ایجاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: تحقق اهداف عالی بعثت در گرو وحدت امت اسلامی است، بنابراین باید در این مسیر تلاش کرده و با تولید اندیشه و فرهنگ‌سازی در شکل‌گیری امت واحده قدم برداریم.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: بعثت پیامبر اکرم(ص) به عنوان سر سلسله قافله انبیا عالی ترین موهبتی است که پروردگار به انسانی ارزانی داشته تا از دستاورد آن، جان ها از پلیدی های شرک و گناه پاک شده و قسط و عدل در جامعه انسانی حکم فرما شود و آدمی به عبودیت کامل و کمال انسانی نائل شود./950/ت302/س

ارسال نظرات