۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۰۰۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی:

حوزه علمیه قزوین مرکزی غنی برای گسترش فرهنگ زکات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، حوزه علمیه این استان را مرکزی غنی برای توسعه و گسترش فرهنگ زکات بین مردم دانست و گفت: حوزه و روحانیت باید فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه اسلامی تبیین کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در همایش بزرگ مبلغان زکات در استان افزود: زکات شاه‌ کلید رفع مشکلات اقتصادی است، دین اسلام به عنوان یک مکتب کامل و جامع برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه داشته و از هیچ گوشه‌ زندگی مادی و معنوی انسان عبور نکرده است.

وی نگرش دین مبین اسلام به امر مهم زکات و خمس را نگاه ویژه‌، عمیق و روان‌شناسانه ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی که ادعای حمایت از وضعیت و معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه را دارند، هرگز در این راستا حرکت نکرده‌ و برنامه‌های آنها فقط در حد یک طرح باقی مانده، این در حالیست که راهکارهای اقتصادی بسیار مناسبی نظیر زکات جهت ریشه کن کردن فقر ارائه کرده است.

حجت الاسلام نعمت‌الهی، استثمارگری غرب را مانع رشد اقتصادی کشورهای جهان دانست و خاطر‌نشان کرد: مسؤولیت افزایش فقر در جهان بر‌عهده کشورهای غربی و استعمارگری است که حامی نظام سرمایه‌داری بوده و سرمایه‌های خود را به جای این که برای بهبود وضعیت اقتصادی جوامع هزینه کنند در جنگ‌ها برای کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه صرف می‌کنند و این حرکت شیطانی بر خلاف اسلام است.

وی ادامه داد: پرداخت خمس و زکات موجب افزایش توانمندی‌ اقتصادی مردم در حکومت‌های اسلامی، از بین رفتن شکاف های طبقاتی و فقر در جوامع می‌شود در این راستا باید برای گسترش فرهنگ زکات در جامعه باید تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، حوزه علمیه قزوین را مرکزی غنی برای توسعه و گسترش فرهنگ زکات بین مردم دانست و گفت: حوزه و روحانیت باید فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه اسلامی تبیین کنند.

وی همچنین نقش حکومت را در گسترش فرهنگ زکات بسیار پررنگ ارزیابی کرد و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را به عنوان یکی از متولیان حکومت بسیار مفید دانست.

این مسؤول خاطر‌نشان کرد: مبلغان که شبکه تبلیغی را در دست دارند از دیر‌باز مسؤول گسترش فرهنگ زکات در جامعه بوده‌ و تا‌کنون به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی تبلیغ چهره به چهره را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: تبلیغ چهره به چهره دین اسلام تجربه بسیار خوبی دارد و به طور حتم در تبلیغ گسترش فرهنگ زکات در جامعه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت الهی، مبلغان را بخشی از عوامل حکومت در گسترش فرهنگ زکات در جامعه دانست و همدلی بیشتر مسؤولان در این امر مهم را ضروری ارزیابی کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مقابل غرب شکست نخورده، بلکه برای همه جهان اسلام به یک الگوی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده و این همه با توجه به قرآن و مبانی دین اسلام به دست آمده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات