۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۰۱۴
مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی فقه:

برگزاری مراسم جزء­خوانی قرآن طلاب غیرایرانی در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی فقه گفت: این مجتمع، دارای 773 حافظ قرآن است که 73 نفر از آنها حافظ کل قرآن کریم هستند.
مسابقات قرآن کريم طلاب و روحانيون بسيجي در قم


به گزارش خبرگزاری رسا، «حجت­الاسلام مهدی معتمدی»، در گفت‌و‌گو با مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه جامعه­المصطفی، رشد برنامه­های قرآنی در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در چند سال گذشته برنامه­های ترتیل­خوانی خوبی در سطح کشور برگزار شده است که برای نمونه می­توان مراسم تلاوت روزانه قرآن کریم حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه رمضان اشاره کرد که با استقبال شبکه­های متعدد تلویزیونی و رادیویی داخلی و بین­المللی نیز مواجه گردیده است.

وی، با اشاره به دوره­های تربیت مربی قرآن کریم در مراکز و مؤسسات قرآنی، افزود: این دوره­ها در بسیاری از مراکز قرآنی انجام می­شود، اما در عمل درصد کمی از فراگیران بعد از پایان دوره به تدریس می­پردازند.

مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع، برگزاری اولین دوره تربیت مرتل قرآن کریم در مجتمع آموزش عالی فقه را مورد توجه قرار داد و ابراز نمود: هدف ما از برگزاری این دوره، استفاده از فراگیران در برنامه­های قرآنی این مجتمع مانند تدریس و تلا­وت روزانه و تلاوت در ماه رمضان می­باشد.

حجت­الاسلام معتمدی با اظهار این که در گذشته، مراسم باشکوه از جزء­خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در جامعه­المصطفی برگزار نمی­گردید، بیان کرد: در ماه رمضان امسال در نظر داریم تا با بهره­گیری از استعدادهای قرآنی جامعه­المصطفی، مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه جامعه­المصطفی برگزار شود.

وی برگزاری دوره تربیت مرتل قرآن کریم را گامی ارزشمند برای پرورش استعدادهای طلاب غیرایرانی برشمرد و اذعان کرد: تنها از طلابی که در این دوره شرکت کنند، در مراسم جزء­خوانی قرآن کریم در ماه رمضان استفاده خواهد گردید. در این راستا، از حافظان، قاریان و مرتلان برتر جامعه­المصطفی نیز دعوت نمودیم تا در این دوره شرکت نمایند.

مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع با بیان این که حداقل سی نفر از چهره­های قرآنی المصطفی در این دوره شرکت می­کنند، اظهار کرد: پانزده نفر از فراگیران برای تلاوت در ماه رمضان انتخاب می­شوند. هر قاری در ماه مبارک رمضان ده جلسه و در هر جلسه به تلاوت یک حزب از قرآن خواهد پراخت.

حجت­الاسلام معتمدی با اظهار این که تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان قبل از اذان ظهر در مسجد این مجتمع(حجتیه) برگزار می­گردد، ابراز نمود: شرکت در این برنامه برای عموم مردم آزاد است و در هر روز نیز به چهار نفر از افراد حاضر در آن، به قید قرعه جوائزی اهدا خواهد گردید.

وی، در بخش دیگر از گفت­ و گوی خود، با اشاره به طرح بزرگ تثبیت(ویژه حافظان قرآن کریم) در فصل تابستان، بیان نمود: این مجتمع، دارای 773 حافظ قرآن است که 73 نفر از آنها حافظ کل قرآن کریم می­باشند.

مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع، با اشاره به ضرورت اجراسازی این طرح در بین طلاب جامعه­المصطفی، اظهار کرد: در بین مسئولان قرآنی جامعه­المصطفی زمزمه­هایی شنیده می­شد که به علت حجم سنگین درسی طلاب، آمادگی حافظان قرآنی جامعه­المصطفی در حال کم شدن است. اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی فقه برای برطرف نمودن این دغدغه، اقدام به برگزاری طرح تثبیت حفظ قرآن در فصل تابستان نموده است تا با توجه به اوقات فراغت نسبی طلاب در این فصل، محفوظات قرآنی آنها نیز تثبیت گردد.

حجت­الاسلام معتمدی با بیان این در ماه تیر ده جزء اول قرآن، در مرداد ده جزء دوم و در شهریور ده جزء سوم قرآن تثبیت می­شود، بیان کرد: در پایان هر هفته و هر ماه، به حافظانی که امتیاز لازم را دارا شوند، جوائزی اهدا خواهد گردید.

وی، در پایان، تأکید کرد: از آنجایی که بسیاری از طلاب جامعه­المصطفی در فصل تابستان به کشورهای خود مهاجرت می­نمایند، در مهر امسال نیز دوره ویژه تثبیت کل قرآن کریم را برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظرات