۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۰۱۸
مدیر کل تبلیغات آذربایجان غربی:

دستیابی به جامعه مبتنی بر فضائل اخلاقی هدف بعثت پیامبر بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه، ره‌آورد مهم بعثت پیامبر گرامی اسلام را هدایت و راهنمایی بشر به سوی کرامت و ارزش های والای انسانی معرفی کرد.
سيد‌محمد فخري،مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،با تبریک فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) با بیان این که بعثت در اصل به معنای برانگیختن و برگزیدن است، اظهار داشت: کلمه بعثت به معنای برانگیخته شدن بوده و در اصطلاح به مفهوم فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند متعال برای هدایت دیگران است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در 27 ماه رجب در سن 40 سالگی در مکه معظمه در محل جبل النور و در غار حرا از سوی خداوند برگزیده شد تا انسان و جوامع بشری را با مفاهیم و دستورات دینی به سوی تعالی و روشنایی هدایت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در بیان هدف بعثت پیامبر(ص) بیان داشت: ما معتقدیم که در همه پیامبران الهی برای هدایت جوامع بشری از شرک و تاریکی به سمت توحید و یگانه پرستی مبعوث شده اند و از سوی خداوند مأموریت دارند تا با کلام بلیغ و رسای خود انسان را از مرزهای گمراهی و جهالت به سمت تعالی و حقیقیت وجودی آفرینش آدمی سوق دهند.

این مسؤول آراسته شدن به مکارم اخلاقی و رفتاری را مهم ترین ویژگی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) دانست که منجر به بعثت ایشان شد و گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می فرماید، ای پیامبر عبادت کن و از طاغوت و شرک دوری کن.

حجت الاسلام فخری، راهنمایی و هدایت بشر در راستای دستیابی به جامعه آرمانی و مبتنی بر فضائل اخلاقی و دینی را مهم‌ترین ره‌آورد بعثت پیامبر اسلام دانست و عنوان کرد: خداوند در واقع با برگزیدن آن حضرت به مقام رسالت نعمت را در حق انسان به کمال مطلوب خود رساند./936/ت303/س
ارسال نظرات