۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۲۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مبعث حساس‌ترین و مهم‎ترین فراز تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که بعثت، تصویری زیبا و ماندگار از طلوع ارزش های دینی و معنوی است، ادامه داد: این عید بزرگ و به یاد ماندنی نقطه عطفی در حیات بشریت و نماد بزرگترین عنایات حق تعالی در حق بندگانش است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام افزود: مبعث روزی است که حضرت محمد (ص) به خواست و اراده خداوند به پیامبری مبعوث شد و توانست آیات قرآن را تلاوت کند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که پیامبران الهی برای هدایت و راهنمایی جامعه بشری آمده اند که اولین آنها حضرت آدم (ع) و آخرینشان حضرت محمدبن عبدالله (ص) است، افزود: مبعث روزی است که در آن پیامبر گرامی اسلام برای هدایت بشریت برانگیخته شده و به سوی سعادت آنها شتافته و با این بعثت تحولی شگرف و اساسی را برای بشریت به ارمغان آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که دور کردن مردم از جهالت و خرافه پرستی و دستیابی به وحدت مسلمانان، بخشی از دستاوردهای ارزشمند بعثت آن پیامبر نور و رحمت بود، ادامه داد: برانگیخته شدن آن حضرت به مقام والای نبوت و خاتمیت، حساس‌ترین و مهم ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که پیامبر اسلام (ص) علاوه بر این که ارزش‏هاى اخلاقى را بسیار ارج‏ مى‏نهاد، خود در سیره عملى‏اش مجسمه فضایل اخلاقى و ارزش‏هاى والاى‏انسانى بود گفت: او در همه ابعاد زندگى با چهره‏اى شاد و کلامى‏ دلنشین با حوادث برخورد مى‏کرد.

وی با بیان این که برای تأمین سعادت دنیا و آخرت باید از مکتب حضرت محمد مصطفی (ص) پیروی کنیم، گفت: عظمت و پیروزی ملت ایران در سایه اسلام و پیامبر است و به همین دلیل در دنیا مورد توجه همگان قرار گرفته و باعث سرفرازی و ارزش مداری ایران اسلامی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که بعثت، تصویری زیبا و ماندگار از طلوع ارزش های دینی و معنوی است، ادامه داد: این عید بزرگ و به یاد ماندنی نقطه عطفی در حیات بشریت و نماد بزرگترین عنایات حق تعالی در حق بندگانش است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که با بعثت پیامبر خاتم (ص)، روح امیدواری به آینده و افق های روشن در کالبد خسته و دل های ریش و مجروح دمیده شد، گفت: عید مبعث امسال سرشار از پیام های بزرگی است برای همه کسانی که پاسدار تحقق ارزش های الهی و انسانی در جامعه بشری هستند.

وی رشد و اشاعه ارزش ها و دستاوردهای دینی و انقلابی در سایه ولایت پذیری و اهتمام به ولایت فقیه را از پیام های این عید بزرگ خواند و افزود: در چنین شرایطی لازم است جامعه اسلامی رهنمودهای مقام معظم رهبری را که بر گرفته از تعالیم حکیمانه و روح بخش قرآن است با جد و جهد هر چه بیشتر مورد عنایت قرار داده و در این مسیر روشن، سر از پا نشناسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که خداوند رسولان خود را یکی پس از دیگری از میان آدمیان برانگیخت تا آنها به تعهدات فطری خود عمل کنند، یادآور شد: انسان‌ها باید با استفاده از قدرت عقل خود نشانه‌های قدرت الهی را مشاهده کرده و در راه او گام بر دارند.

حجت الاسلام ولی‌نژاد در ادامه سخنان خود، پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت امت اسلامی معرفی و از وحدت به ‌عنوان سرمایه بزرگ ملی یاد کرد و گفت: هر میزان مبلغی که برای وحدت صرف شود هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه کشوری است که باید از آن حفاظت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که پیامبر عامل وحدت در بین مسلمانان است و وحدت بین مسلمان‌ها و ملت‌ها از شعارهای اصلی پیامبر بوده است، ادامه داد: آنچه باعث اخلاف شیعه و سنی می شود باید شناسایی و برطرف شود و تهدید ها نیز تبدیل به فرصت شده و آسیب شناسی در حوزه وحدت شیعه و سنی ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که دشمن تنها راه موفقیت خود را ایجاد فاصله بین مسلمانان دانسته و می داند که اگر بخواهد موفق شود تنها از همین راه است، گفت: خوشبختانه با وجود همه توطئه های دشمنان، ملت هوشیار و همیشه در صحنه ایران اسلامی قاطعانه در مقابل آنها ایستادگی کرده و روز به روز بر وحدت و همدلی ملی خود افزوده اند./950/پ202/ب

ارسال نظرات